וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי שדרות ואופקים: מבינים את כעס הקיבוצים, אבל לא נחרים טקס ממלכתי

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 12:43

בזמן שקיבוצים רבים מצטרפים למאבק נגד אירועי ציון הטבח בהובלת הממשלה, תושבי הערים בדרום - אופקים ושדרות, שחווה אבדות קשות באותו הבוקר, מברכים ורוצים לארח את הטקס בשטחם. "אני מבין את הכעס של אחינו מהקיבוצים, אבל חייבים להיות מאוחדים", אמר תושב אופקים

רגב ביקרה בעוטף: "לא מבינה למה המפגינים מפריעים לנו לעשות את העבודה פה"/אבי רוקח

עם ההכרזה על קיום טקס ממלכתי לאירועי ה-7 באוקטובר, תושבי העוטף התפצלו ל-2 קבוצות. הקיבוצים, שרובם הצהירו כי לא ייקחו חלק בטקס, ותושבי הערים הגדולות, שדרות ואופקים, שביקשו אף לארח אותו אצלם.

תחנת משטרת שדרות לאחר ההריסות 08 באוקטובר 2023. סעיף 27 א', אתר רשמי
"הממשלה כשלה, מדובר במחדל, אך ישנם משפחות שכולות שהטקסים הללו חשובים להם". תחנת משטרת שדרות ההרוסה/אתר רשמי, סעיף 27 א'

שמעון, תושב שדרות, סבור כי לא הממשלה זו שצריכה לארגן טקס לציון שנה לטבח, אלא משפחות החטופים והמשפחות השכולות - ובכל זאת, לגישתו אין להחרים את הטקס. זאת, לדבריו, מפני שחלק ממשפחות הנרצחים ירצו להשתתף בו. "הממשלה הזאת כשלה, מדובר במחדל, אך יש משפחות שכולות שהטקסים הללו חשובים להם ואסור להחרים להם. מדובר בטקס ממלכתי, מי שצריך לנהל את הטקס הם תושבי עוטף עזה יחד עם המשפחות השכולות של החיילים שנפלו".

גם באופקים ציינו כי מוכנים לקחת חלק ואף לארח את הטקס בשטחם. "אני מכבד את החלטת הקיבוצים ואת התחושות הקשות שלהם", אומר שמעון בן קימון, תושב העיר, "עם זאת, אני חושב שההחלטה של אופקים ושדרות נכונה. אנחנו עם אחד, ואסור לנו להחרים טקסים ממלכתיים כאלה. אני מבין את הכעס של אחינו מהקיבוצים שעברו טבח נוראי ב-7 באוקטובר, אבל אנחנו חייבים להיות מאוחדים".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
ההרס בזירת הטבח בקיבוץ בארי. 17באוקטובר 2023. רונן זבולון, רויטרס
"מסרבים להיות ממלכתיים עם האנשים שאחראים לטבח שעברנו". הרס בקיבוץ בארי/רויטרס, רונן זבולון

גם ראשי הרשויות בדרום התבטאו ברוח דומה. סגן ראש עיריית שדרות אלעד קלימי ציין כי "זה יהיה כבוד עבורנו לארח את טקס האזכרה הממלכתי לאירועי ה-7 באוקטובר. בשדרות ישנם תושבים שמגיעים מכל גוון הקשת הפוליטית ומן הראוי שיתקיים אירוע ממלכתי שיזכור וינציח את הנרצחים והנופלים. בשמחת תורה מאות צעירים ומבוגרים, מההתיישבות ומכל רחבי הארץ, אנשי שמאל לצד ימין הגיעו לעזור לאחיהם ואחיותיהם. הדבר האחרון שעניין מישהו מהם זו זהותם האידאולוגית של אחיהם ואחיותיהם בעוטף וכך גם צריך שיהיה כעת"

"אני סמוך ובטוח שהטקס יכבד את כלל תושבי ישראל כפי שהיה בטקס הממלכתי המכובד ביום העצמאות וחשוב מאוד כמובן לשתף בהפקה את אנשי העוטף. אותן ביקורות שנשמעו על טקס יום העצמאות נשמעות גם עכשיו, ובדיעבד ראינו שהופק טקס מאוד ממלכתי, רגיש וראוי שייצג את כולם, אל מול טקס כיבוי המשואות המבזה שהממלכתיות ממנו והלאה, שרק החליש את הרוח הלאומית לשמחת סינוואר ומפלצות חמאס".

הקול שעולה משדרות ואופקים עומד בניגוד מוחלט, כמובן, לעמדתם של רוב קיבוצי העוטף. "אנחנו מסרבים להיות ממלכתיים עם האנשים שאחראים לטבח שעברנו", אמרה מירב כהן מקיבוץ עין השלושה, "הם לא לקחו אחריות עליו, לא התנצלו בפנינו, לא דואגים לצרכים הבסיסיים שלנו, וגרוע מכך - לא חותמים על עסקה שתציל את החטופים שנמקים במנהרות החמאס. מן הראוי שבמקום לעסוק בכבוד וביראה, יתעסקו בהצלת החטופים ובהקמת ועדת חקירה ממלכתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully