וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו של הנרצח בפיגוע בשומרון: "מאות עובדים פלסטינים נכנסים מדי יום, אנחנו מתריעים מפני אסון"

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 9:26

פרי, כך מספר חברו חיים אטיאס, היה קצין במילואים, ולחם ברצועת עזה ובצפון במהלך המלחמה. "אין אדם שלא ביקש ממנו עזרה וגדעון לא נרתם. זו פשוט תופעה שקשה להסביר במילים", אמר בריאיון ל-103FM. "הוא היה איש נתינה עם לב ענק"

זירת פיגוע הירי בבקעת הירדן .11 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"גדעון פרי היה קצין במילואים, לחם בעזה ובצפון מ־7 באוקטובר, הבעל של אלה, חבר, שכן, איש נתינה עם לב ענק" - כך מספר היום (שני) חיים אטיאס, חברו של פרי, שנרצח אתמול בפיגוע בשומרון.

"אני מכיר את גדעון מעל 20 שנה ואשתי מכירה אותו מעל 30 שנה, הם גדלו יחד. אין אדם שלא ביקש ממנו עזרה וגדעון לא נרתם. זו פשוט תופעה שקשה להסביר במילים. לכן האובדן כל כך גדול, אובדן של טוב, נעלם טוב מהעולם. זה פשוט לא נתפס. זה צער של עם ישראל כולו, כי נגמר טוב בעולם. זה הכאב. אנחנו שכנים 23 שנה. רק בשבת האחרונה אחר הצהריים דיברתי איתו, לא חשבתי בחלומות הכי גרועים שלי שזאת תהיה השיחה האחרונה שלנו. זה לא נתפס, זה לא הגיוני". את הדברים אמר אטיאס בריאיון ל-103FM.

פרי עבד במתחם ונרצח על ידי מחבל פלסטיני שתקף וחטף את נשקו באזור תעשייה בראון, הסמוך לישוב קדומים. הוא היכה אותו בראשו עם פטיש וברח מהמקום. תושבי היישוב התבקשו להסתגר בבתים ולנעול דלתות. כוחות צה"ל חסמו צירים מרכזיים, ופתחו במרדף אחר במחבל שברח מהמקום ברכב. המחבל, עבד עם היתר עבודה במפעל באזור התעשייה.

כוחות רפואה העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצוע שנפגע בראשו. הוא פונה לחדר הטראומה בבית החולים בילינסון במצב אנוש, ולאחר מאמצים רבים, נקבע מותו.

מדובר באזור תעשייה בו אישרו בצה"ל כניסת פועלים פלסטינים אחרי המניעה הגורפת בחודשים הראשונים למלחמה. פועלים אלו עברו בדיקה ביטחונית מקדימה ובהתאם בכניסות לאזור התעשייה, לא ברור אם המחבל הועסק במקום או הגיע מבחוץ.

גדעון פרי הוא הנרצח בפיגוע הטרור בשומרון.18 באוגוסט 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
גדעון פרי הוא הנרצח בפיגוע הטרור בשומרון.18 באוגוסט 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט

אטיאס התייחס לפרטי הפיגוע. "אני לא מכיר את הפרטים, אך אזור התעשייה נמצא בכניסה לקדומים, נכנסים מדי יום מאות פלסטינים לעבודה וגדעון עבד כמנהל המפעל. אני הייתי תוך כדי מילואים בדרום, התחלתי לשמוע ידיעות וידעתי שהוא שם".

"אחרי 200 שנות היסטוריה אנחנו עדיין חוששים, מצד שני אין ברירה, זה אזור תעשייה שהוא חלק מקדומים אך הוא מחוץ ליישוב. ודאי שאנחנו חוששים ומתריעים על זה. מאז 7 באוקטובר, יו"ש הפכה להיות כמו יישובי העוטף, ואנחנו מתריעים וצועקים ומתחננים לראשי הצבא - האסון הבא הולך להיות פה. מצד אחד יש לנו פה חיים, ילדים, אנחנו ממשיכים בעשייה ובשגרה, ממשיכים לפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully