וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיצוץ בת"א: "ההרוג נשא מטען, לא אזרח תמים"

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 23:35

במשטרה העריכו תחילה שהרקע לפיצוץ פלילי, אך בהמשך הוסיפו כי נבדקת האפשרות שמדובר בפיגוע. גם שב"כ מעורב בחקירת המקרה. נוסף על ההרוג, אדם נפצע באורח בינוני מרסיסים ופונה לביה"ח איכילוב. מפקד מחוז תל אביב: "מוקדם לדעת אם האירוע פלילי או פח"ע"

תיעוד המחבל בתל אביב דקות לפני שהתפוצץ. 18 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גבר כבן 50 נהרג הערב (ראשון) בפיצוץ משאית ברחוב לח"י שבדרום תל אביב. במשטרה בודקים את כל כיווני החקירה, ולא שוללים שמדובר בפיגוע. בשב"כ פתחו בחקירה לבדוק אם מדובר באירוע על רקע לאומני.

תחילה, נפצע הגבר אנושות וסבל רב-מערכתית, וצוותי הרפואה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. נוסף עליו, גבר בן 33 נפצע באורח בינוני, ופונה לבית החולים איכילוב עם חבלות בגפיים ובחזה מרסיסים.

מפקד המחוז פרץ עמר: "בשעה 8 בערב התקבלו עשרות שיחות למוקד ששמעו פיצוץ עז ונראים חלקי גופה שמפוזרים ברחוב הלח"י. הכוחות הבחינו בגופה מרוטשת וסימנים של פיצוץ שהיו על הקיר. יש לנו קושי לזהות את הגופה. אנחנו יודעים שזה לא אזרח תמים אלא זה שנשא על עצמו את המטען. האם זה פלילי או פחע, מוקדם להגיד".

"לא מצאנו איבר שניתן לעשות זיהוי ודאית, ננסה דרך מעבדה לקבל תשובות מהירות. הפרט הזה של זהות האדם היא קריטית כדי לקבוע אם זה פח"עי או פלילי. כיוון הפח"ע מאוד רלוונטי בגלל המאפיינים שיש בזירה. יש לנו פצוע נוסף שעבר במקרה בכביש בקורקינט ואם נקבל ממנו אינפורמציה נוספת אולי נשפוך אור. מהסרטונים של המצלמות לא ניתן לקבוע דבר. זה יכול להיות פחע ויכול להיות פלילי, כיוון הפחע הוא כיוון רציני".

זירת פיצוץ הרכב בדרום תל אביב. כולל סינק של מפקד המחוז, ניצב פרץ עמר/דוברות משטרת ישראל
תיעוד החשוד בדירה בתל אביב, דקות ספורות לפני שהתפוצץ/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד החשוד בזירת האירוע בתל אביב, דקות ספורות לפני שהתפוצץ. 18 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"נקראנו למקום לאחר שאזרחים שמעו פיצוץ עז", אמר פראמדיק מד"א ניצן פארג', :כשהגענו ראינו את המשאית עולה באש ולידה גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. לאחר בדיקות רפואיות הוא היה ללא דופק ונשימה, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

מוקדם יותר היום, התפוצץ רכב ברחוב שלום עליכם באשקלון. בתקרית נפצעו שני צעירים תושבי העיר באורח קל. מתחקור ראשוני עלה כי הצעירים מזוהים עם הכנופיה הגרוזנית, ועלה החשד כי מדובר באירוע פלילי על רקע סכסוך בין עבריינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully