וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לחיזבאללה ברקע הפסגה בדוחא: לא נתקוף את ישראל בזמן השיחות בקטאר

עודכן לאחרונה: 16.8.2024 / 7:50

בחיזבאללה הבטיחו לנקום את מותו של רמטכ"ל הארגון שוכר, לצד נקמת איראן על חיסולו של הנייה. גורם מקורב אמר כי "תגמול יכול לחכות; זה לא דחוף או שיש לו הגבלת זמן". על פי בכירים ישראלים, השיחות בקטאר מתקדמות והוחלט להמשיך לדון יום נוסף

הפגנה לעסקת חטופים בדרך בגין/רני גרף

על רקע תחילתן של השיחות אתמול (חמישי) בקטאר, שמכונות כ"הזדמנות האחרונה" להסכים על עסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בעזה, גורם המקורב לחיזבאללה אמר לוושינגטון פוסט שהארגון לא יתקוף את ישראל בזמן השיחות בקטאר, כדי שלא יואשם במי שהוביל לקריסתן.

"אנחנו יכולים לומר שחיזבאללה לא יפתח בפעולת התגמול שלו במהלך השיחות בקטאר מכיוון שהמפלגה לא רוצה לתת דין וחשבון על שיבוש השיחות או עסקה אפשרית", אמר אדם בעל קשרים קרובים עם חיזבאללה. התגמול יכולה לחכות; זה לא דחוף או שיש לו הגבלת זמן".

ארגון הטרור הלבנוני הבטיח לנקום את חיסולו של מפקדו הצבאי, פואד שוכור, שנהרג בתקיפה של חיל האוויר בביירות בחודש שעבר - שעות ספורות לפני חיסולו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן.

מאז, עלה חשש שאיראן וחיזבאללה יגיבו יחד על החיסולים, בעוד שמדינות המערב והאזור לוחצים עליהם לנהוג באיפוק כדי להימנע ממלחמה אזורית רחבה. הן אף ניסו לקשור את ההימנעות מתגובה חריפה, או בכלל, בסיכוי לגבש הסכם שחרור חטופים והפסקת אש בעזה.

נאומו של חסן נסראללה 1 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לא יסכן את השיחות בקטאר?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עם זאת, בחיזבאללה הבהירו שהתגובה על חיסול שוכור אינה קשורה להפסקת אש בעזה. הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן הצהיר עד החיסול שהוא ינצור את האש אם המלחמה בעזה תסתיים.

בשיחות, שהתחילו אתמול וממשיכות גם היום, לקחו חלק מנהל ה-CIA ויליאם ג'יי ברנס ומתאם המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגורק. מהצד הישראלי הגיעו ראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דדי ברנע. בנוסף לוקחים חלק גם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-ת'אני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל.

דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי השיחות בדוחא מתמקדות, והפערים שנותרו לגבי הצעדים ליישום העסקה. לדבריו, ארה"ב מאמינה שאפשר לסגור את הפערים הנותרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully