וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אזרחים ניסו לפרוץ את מעבר ארז, ונבלמו על ידי צה"ל

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 12:12

7 אזרחים עוכבו לחקירה ועוד 20 פונו. המעבר מוגדר בימים אלה שטח צבאי סגור, והאזרחים שהגיעו למקום ניסו לפרוץ ולהיכנס לשטח הרצועה. השבוע, חלקים נכבדים משטח העוטף נסגרו, בשל הפגנות בימין לרגל תשעה באב שקראו - "אין שליטה ביטחונית ללא התיישבות איתנה"

לראשונה מפרוץ המלחמה מעבר ארז נפתח לסיוע הומניטרי/דובר צה"ל

עשרות אזרחים הגיעו היום (חמישי) סמוך למעבר ארז, שמוגדר בימים אלו כשטח צבאי סגור, וניסו לפרוץ אותו ולהיכנס לשטח הרצועה. האזרחים הגיעו למעבר לציון 19 שנים להתנתקות - ונחסמו בידי כוחות מילואים שהיו במקום. 7 אזרחים עוכבו לחקירה, 20 הועלו על טיולית ופונו על ידי המשטרה.

לראשונה מפרוץ המלחמה מעבר ארז נפתח לסיוע הומניטרי.1.5.24. דובר צה"ל
לראשונה מפרוץ המלחמה מעבר ארז נפתח לסיוע הומניטרי.1.5.24/דובר צה"ל

ביום שני האחרון, צה"ל הגדיר חלקים בשטח עוטף עזה כאזור צבאי סגור, ברקע עצרת של ארגוני הימין שהתקיימה בכניסה לציר נצרים תחת הכותרת "אין שליטה ביטחונית ללא התיישבות איתנה". בעצרת קראו את מגילת איכה לציון תשעה באב והשתתף גם הרב דב ליאור.

כדי למנוע אפשרות של כניסת אזרחים לאחר העצרת לשטח עזה ומחשש לירי מחבלים, צה"ל עיבה כוחות על הגדר בזמן התפילה. גורם במשטרה אמר כי "החסימות נועד כדי למנוע כניסה לאזורים מסוכנים שיסכנו את חיי המתפללים שבאים לעוטף. מתנהל שיח עם המתפללים כדי למצוא מקום שבו לא יסכנו את חייהם". עוד אמרו במשטרה כי הם נערכים לכל תרחיש.

במסגרת הצו, השטחים החקלאיים בין מעבר ארז, יד מרדכי, צומת שער הנגב, צומת נתיבות ועד נחל עוז נסגרו לתנועה. בנוסף, נסגרו השטחים החקלאיים מציר הגישה של בית העלמין בנתיבות ועד המפגש עם כביש 234, ומשם עד גדר המערכת. כמו כן, נסגר מרחב נחל אשכול מצומת רעים דרך צומת אורים, לצומת מעון ומשם לגדר המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully