וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החלטת היועמ"שית: יהדות התורה דורשת מנתניהו לאשר את המשך סבסוד המעונות

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 18:10

המפלגה ביקשה מנתניהו החלטת ממשלה לפיה יימשך מתן הזכות למעונות לכלל הנשים חרדיות עובדות. "רק כך יוכלו להמשיך בעבודתן ולפרנס את משפחתן וילדיהן ותימנע קריסתם של מעונות היום", מסרו. צריך לציין שהחלטת ממשלה לא יכולה לעקוף את פסיקת בג"ץ

בווידאו: אבנים על הרכב וקריאות גנאי: השר גולדקנופף הותקף בהפגנה/צילום: רוני כנפו, שימוש לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

מפלגת יהדות התורה דרשה היום (רביעי) מראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר בממשלה ביום ראשון הקרוב את המשך סבסוד המעונות - זאת למרות החלטת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בנושא. צריך לציין שהחלטת ממשלה לא יכולה לעקוף את פסיקת בג"ץ.

"חברי הסיעה דורשים שהממשלה תקבל לאלתר בישיבתה הקרובה ביום ראשון, החלטה לפיה יימשך מתן הזכות למעונות לכלל הנשים חרדיות עובדות, וכך יוכלו להמשיך בעבודתן ולפרנס את משפחתן וילדיהן ותימנע קריסתם של מעונות היום", נמסר מהמפלגה. "הוזכר כי מדובר באלפי ילדים במעונות יום כאשר ההרשמה הסתיימה כבר לפני מספר חודשים במאות רבות של מעונות בכל רחבי הארץ, כולל מעונות יום חדשים, ועכשיו נמצאים כבר בסמוך לתחילת שנת הלימודים".

"במצב החוקי הקיים, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים", כתבה בהרב מיארה לשר העבודה יואב בן צור. "כלומר, היעדר הסמכות אינו מאפשר עוד מימון המבוסס על כך שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון", נכתב. ההוראה נשלחה על רקע העתירה של התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ".

משה גפני ויצחק גולדקנופף. Arie Leib Abrams, פלאש 90
יפרקו את הממשלה? משה גפני ויצחק גולדקנופף/פלאש 90, Arie Leib Abrams

שר העבודה יואב בן צור התנגד להחלטה. במכתב ששלח לבהרב מיארה הביע התנגדות לעמדתה, לפיה יש להפסיק לסבסד מעונות יום לאברכים חרדים. במכתב, טען השר כי ישנם מספר שיקולים מדוע לא להחיל את ההוראה מעכשיו - אלא רק בעוד חמישה חודשים לכל הפחות.

בין השיקולים שמנה היו פגיעה בתינוקות שהוריהם יצטרכו למצוא להם מסגרת חלופית, היעדר תיאום במחשבים של משרד העבודה שמקנים את הזכאות, והיעדר קריטריונים ברורים מצד צה"ל מי אמור להיות מגויס ומי לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully