וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר העבודה ליועמ"שית: מתנגד להפסיק את סבסוד מעונות היום לאברכים חרדים

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 16:13

במכתב ששלח, טען השר בן צור כי ישנם מספר שיקולים מדוע לא להחיל את ההוראה באופן מיידי. בין השיקולים: פגיעה בתינוקות שהוריהם יצטרכו למצוא להם מסגרת חלופית, היעדר תיאום במחשבי משרד העבודה שמקנים את הזכאות, והיעדר קריטריונים ברורים מצה"ל למי אמור להיות מגויס

החרדים הראשונים שקיבלו צווי גיוס בבק"ום תל השומר. 6 באוגוסט 2024/אביחי חיים

שר העבודה יואב בן צור שלח היום (שני) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בה הביע התנגדות לעמדתה, לפיה יש להפסיק לסבסד מעונות יום לאברכים חרדים. במכתב, טען השר כי ישנם מספר שיקולים מדוע לא להחיל את ההוראה מעכשיו - אלא רק בעוד חמישה חודשים לכל הפחות.

בין השיקולים שמנה: פגיעה בתינוקות שהוריהם יצטרכו למצוא להם מסגרת חלופית, היעדר תיאום במחשבים של משרד העבודה שמקנים את הזכאות, והיעדר קריטריונים ברורים מצד צה"ל מי אמור להיות מגויס ומי לא.

אתמול, בהרב-מיארה שלחה הבוקר מכתב לשר העבודה יואב בן צור, שבו היא מורה כי להפסיק את מימון מעונות היום למשפחות חרדים צעירים החייבים בגיוס.

"במצב החוקי הקיים, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים. כלומר, היעדר הסמכות אינו מאפשר עוד מימון המבוסס על כך שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון", נכתב. ההוראה נשלחה על רקע העתירה של התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם/פלאש 90, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלי טורם/פלאש 90
שר העבודה יואב בן צור. יחצ,
שר העבודה יואב בן צור/יחצ

בה בעת, בהרב מיארה מדגישה במכתבה כי "ככל שתוצג במהלך הימים הקרובים תשתית מקצועית התומכת בקביעתה של הוראת מעבר קצרה, במסגרת גיבוש מבחני התמיכה לשנת הלימודים הבאה, הדברים ייבחנו כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully