וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעורב בעסקת שליט: "אי אפשר להחזיר את החטופים בלי הסכם"

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 9:31

ד"ר גרשון בסקין התייחס למו"מ על עסקת חטופים, לקראת הפסגה שתיערך מחר. "צריכים להפסיק את המלחמה כעת. זה תלוי במהלכים מדיניים כדי להבטיח שחמאס לא ישלוט בעזה", טען בריאיון ל-103FM. "אי אפשר לנצח רעיון אידאולוגי באמצעים צבאיים, צריך לתת לאזרחי עזה אופק מדיני"

הפגנה לעסקת חטופים בדרך בגין/רני גרף

"אי אפשר להחזיר את החטופים בלי עסקה עם חמאס" - כך אמר היום (רביעי) ד"ר גרשון בסקין, שהיה מעורב במגעים להשבת גלעד שליט, בהתייחס למו"מ להשבת החטופים והפסקת אש ברצועה. "צריכים להפסיק את המלחמה כעת. זה תלוי במהלכים מדיניים כדי להבטיח שחמאס לא ישלוט בעזה ולא יאיים יותר על ישראל". את הדברים אמר בריאיון ל-103FM, לקראת הפסגה שתיערך מחר בהשתתפות ישראל והמתווכות, בה צפויים להשתתף גם נציגי ארגון הטרור ברצועה.

"הם ידברו על הניצחון שלהם, גם אם אין ניצחון כזה. הפסדנו מהבחינה הזו שאי אפשר להחזיר את החטופים בלי עסקה עם חמאס. את חמאס מנצחים בזירה המדינית, כי אי אפשר לנצח רעיון ואידאולוגיה באמצעים צבאיים. כל עוד צה"ל יהיה שם, יהיו אינסוף מגוייסים פוטנציאלים לחמאס. צריך לתת להם סיבה לחיות ואופק מדיני כדי לחסל את חמאס".

השקת הספר של גרשון בסקין "לשחרר את גלעד שליט", יוני 2013. טלי מאייר
השקת הספר של גרשון בסקין "לשחרר את גלעד שליט", יוני 2013/טלי מאייר
הפגנה לעסקת חטופים בדרך בגין. רני גרף, אתר רשמי
הפגנה לעסקת חטופים בדרך בגין/אתר רשמי, רני גרף

לטענת בסקין, את סוגיית השליטה בציר פילדלפי אפשר יהיה לפתור רק בצד המצרי, יחד עם האמריקנים, בפיקוח אמריקני ובשליטה אמריקנית. גם השליטה בציר נצרים נשמעת לו כרעיון רע במיוחד: "ציר נצרים שיקבע מי יכול לעבור צפונה או דרומה הוא בעצם המשך של כיבוש, ויש ארגונים שיקומו להתנגד לזה. תהיה התנגדות מזויינת כלפי חיילי צה"ל בעזה, זה כמו לבנון, שם איבדנו אלף חיילים. למה לא למדנו מזה כלום?".

בסיום השיחה קבע כי בעיניו לחץ צבאי לא ישיב את החטופים: "מתוך ידיעה, הלחץ הצבאי הורג חטופים. מי שרוצה לא להחזיר חטופים, שימשיך בחלק הצבאי. ישראל עוד תגיע למנהיגים של חמאס, זה לא צריך להגיע מחר בבוקר. בלי זה, בלי להחזיר את החטופים, אין מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully