וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת חריפה בצמרת מערכת הביטחון סביב "צינור החמצן של חמאס"

13.8.2024 / 12:52

בזמן שגלנט והלוי מובילים קו של לסגת מציר פילדלפי במסגרת עסקה, תחת הערכה ש"תמיד נוכל לחזור לשם", טוענים בכירים בצה"ל כי זו תהיה שערורייה גדולה מחזרת חיזבאללה לגבול לבנון. "חמאס הוכיח את כוונותיו ואת הנחישות לא לוותר על דרכו. אסור לישראל לוותר על הנכס הזה"

הפירים והמשגרים שאותרו על ציר פילדלפי על ידי כוחות צה"ל/דובר צה''ל

מקורות בפיקוד דרום ובחיל ההנדסה מותחים ביקורת חריפה על שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, על תמיכתם במהלך הכולל נסיגה מציר פילדלפי, מסירתו לידי חמאס במסגרת העסקה לשחרור חטופים, תחת הטענה "תמיד אפשר לחזור".

לפי המקורות הצבאיים, מתחת לציר פילדלפי - שאורכו 14 ק"מ - התגלתה עיר תחתית של הברחות. כוחות ההנדסה שפועלים מתחת לציר המהווה גם גבול בין רפיח המצרית לפלסטינית, טוענים כי לפי הערכות יש כמאה מנהרות הברחה שחלקן מתוחכמות, והמספר עוד יכול לעלות. לפי המקורות, רק בגזרת גדוד ההנדסה 605 שפועל בימים אלו בציר פילדלפי יש מעל 50 מנהרות, וזו לא כל הגזרה.

תוואי התת-קרקע בגובה שלושה מטרים שאותר על ציר פילדלפי. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל במנהרה מתחת לציר פילדלפי/דובר צה"ל

המקורות מציינים כי יש ביקורת חריפה מאוד מאחורי הקלעים על הגישה של השר גלנט והרמטכ"ל הלוי, ויש מי שמגדיר אותה כמסוכנת לביטחון עתידה של ישראל, באופן שמצטייר כיותר חמור מהקונספציה שקדמה ל-7 באוקטובר. הציפייה בצמרת צה"ל היא לקיים דיון מעמיק ורחב, כדי שקולם של כלל הגורמים ישמע בנושא כה רגיש המהווה "צינור חמצן של חמאס", שיש בו כדי לפגוע ישירות ובמהירות בהישגי המלחמה.

בנוסף לכך, אמרו גורמים המצויים בתהליך כי איך אפשר לסמוך ביום שאחרי המלחמה על המאמץ המצרי, שבידיעתם נחפרו עשרות מנהרות הברחה, ודרך סיני הועברו אמצעי לחימה, חומרים דו שימושיים, תחמושת, מחבלים ומכונות ייצור.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
בעקבות עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון הערכת מצב ביטחונית, הקריה. 6 באפריל 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
"תמיד אפשר לחזור". שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי/אתר רשמי, דובר צה"ל

אחד הגורמים האשים את המצרים ב"משחק כפול", ו"צביעות". לדבריו, "האם אנחנו יכולים להפקיד אחרי 7 באוקטובר את ביטחון אזרחי ישראל בידי המצרים או כוח כלשהו בעולם, כשחמאס ירצה לבנות את כוחו מחדש במהירות?".

עוד הוסיף הגורם: "מה שמוצאים בציר פילדלפי הוא היקף מנהרות גדול מאוד שחלקן אותר, מופה ונהרס או נאטם. אבל אי אפשר להתעלם מציר ההובלות היישר אל המנהרות מסיני לעזה. היה פה שיתוף פעולה. אלו הן עובדות. מהן ניתן להבין כמה חשובה החזקת ציר פילדלפי. אסור לישראל לוותר על הנכס הזה רק אם מדובר בפעולה זמנית. מסירת פילדלפי לידי גורם זר תהפוך לשערורייה גדולה יותר מלאפשר לחיזבאללה לחזור לגבול הצפון, כי חמאס הוכיח את הכוונות שלו ואת הנחישות לא לוותר על דרכו. אז אם לא תהרוג את החמאס ולא תשלוט בפילדלפי התשובה ברורה. אם נרפה משם תהיה לנו בעיה מול המצרים לחזור לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully