וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המגעים לעסקת חטופים וחשיפת המנהרה בציר פילדלפי: חשש לפגיעה ביחסים עם מצרים

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 10:57

כשצה"ל חשף את תמונות המנהרה, המצרים, המשמשים כמתווכים בעסקה, חשו מבוכה. בישראל רואים באירוע משבר ביחסים עם מצרים ומתעקשים על יצירת מנגנון ישראלי לסיכול הברחות. למורת רוחם של המצרים, צה"ל ממשיך בפעילות העצימה בפילדלפי וייתכן שיאתר מנהרות ענק נוספות

הפירים והמשגרים שאותרו על ציר פילדלפי על ידי כוחות צה"ל/דובר צה''ל

דובר צה"ל פרסם שלשום (ראשון) כי אותרה מנהרת ענק מתחת לציר פילדלפי. רוחבה של המנהרה הוא שלושה מטרים והיא מאפשרת תנועה של כלי רכב בתוכה. לוואלה נודע כי המנהרה עצמה נחשפה לפני שבועות ארוכים. כוחות מודיעין והנדסה של צה"ל מיפו וחקרו אותה כדי להבין האם יש לה הסתעפויות בשטח הפלסטיני, ולאן היא מובילה בצד המצרי. חלק גדול מהפעילות בוצע על ידי לוחמי גדוד 605 של חיל ההנדסה. כוחות הנדסה ממשיכים לחקור את ציר פילדפי, כשבצה"ל לא פוסלים הימצאות של מנהרות דומות לאורכו.

לפי הערכות בצה"ל, באמצעות המנהרה חמאס הצליח לשנע מסיני לרצועת עזה מערכות נשק כבדות, ומכשירי תעשיה שתומכים את התעשיות הביטחוניות של הזרוע הצבאית. המנהרה גם שמשה ככל הנראה לשלוח מחבלים לאימונים בחו"ל.

לפי גורמי ביטחון, בחיל ההנדסה וביתר צה"ל ערכו מחקר מעמיק למנהרה, וזאת במטרה להבין מי פעל בצד המצרי כדי לתפעל אותה, והאם בכירי הצבא המצרי היו מודעים לגודל המנהרה שנחפרת מתחת לרגליהם ולהיקף פעילות הטרור שהיא תומכת.

תוואי התת-קרקע בגובה שלושה מטרים שאותר על ציר פילדלפי. דובר צה"ל
לפי הערכות בצה"ל, באמצעות המנהרה חמאס הצליח לשנע מסיני לרצועת עזה מערכות נשק כבדות, ולשלוח מחבלים לאימונים בחו"ל. מנהרת ענק שנחשפה מתחת לפילדלפי/דובר צה"ל

עוד נודע לוואלה! כי המידע אודות מנהרת הענק בגובה של 3 מ' דרכה יכולים לעבור כלי רכב הוצג למצרים בשבועות האחרונים הרבה לפני החשיפה לציבור הישראלי והתמונות מהשטח יצרו מבוכה גדולה. זאת, מאחר שהחפירות בוצעו מתחת לאף של השוטרים המצרים וגורמי המודיעין שפועלים מעל לציר פילדלפי המהווה גבול בין רצועת עזה לצד המצרי. חשיפת היקף המנהרות שנבנו מתחת לציר פילדלפי הוכיחה כי הפעילות לסיכול המנהרות לא נשאה פירות כמצופה.

גורמי הביטחון הסבירו כי דובר צה"ל הוא שעיכב, על רקע המגעים לעסקת החטופים, את פרסום התמונות של מנהרת הענק שנחשפה בידי אוגדה 162.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תוואי התת-קרקע בגובה שלושה מטרים שאותר על ציר פילדלפי. דובר צה"ל
הוכחה שהפעילות לסיכול המנהרות לא נשאה פרי. רכב צה"לי בתוך מנהרת הענק שנחשפה מחוץ לפילדלפי/דובר צה"ל

גורמי ביטחון אמרו הבוקר כי החשיפה הובילה למתח רב בין מצרים לישראל והצדיקו את ההתעקשות של הדרג המדיני ליצירת מנגנון ישראלי שיבטיח בעתיד סיכול הברחות של אמצעי לחימה, חומרים דו-שימושיים ומחבלים דרך מעבר רפיח ומנהרות דרך ציר פילדלפי. כל עוד לא יהיה מנגנון מוסכם על כל הצדדים, בשילוב ערבות אמריקנית, יהיה קושי להתקדם במו"מ לשחרור החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully