וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת החשודים בהתעללות במחבל שוחררו למעצר בית

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 13:29

לאחר 14 יום במעצר בפועל, החשודים שוחררו ויופנו לשירות המבחן. אל"מ (מיל') אבי עמירם וסרן ליאור פורת, המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה, ניהלו את המגעים עם התביעה לגבי שחרור כלל החשודים באישור עורכי דינם

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

חמשת החשודים בהתעללות במחבל חמאס בבסיס שדה תימן שוחררו היום (שלישי) למעצר בית. הסנגוריה הצבאית הודיעה כי הם הגיעו להסכמה עם התביעה הצבאית על שחרורם. זאת, לאחר 14 יום במעצר בפועל, ויופנו לשירות המבחן. אל"מ (מיל') אבי עמירם וסרן ליאור פורת, המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה, ניהלו את המגעים עם התביעה לגבי שחרור כלל החשודים באישור עורכי דינם, נוכח הימשכות החקירה הצפויה.

בהודעת הסנגוריה נכתב: "עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם אנשי מילואים בעלי משפחות ואין לראות בהם כמי שנשקפת מהם מסוכנות לציבור. החשודים ישוחררו למעצר בית. אנו מברכים על ההחלטה של הפצ"רית ועל ההסכמות שהושגו. ההסכמות תוצגנה בפני בית הדין הצבאי בדיון היום".

דובר צה"ל הגיב לשחרור החשודים: "התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של החשודים בהתעללות בעצור ביטחוני, במעצר בית מלא, עד ליום חמישי הבא, לשם מיצוי החקירה. במהלך תקופה זו, על דעת ההגנה, יופנו החשודים לתסקיר מעצר ויועברו להגנה באופן הדרגתי חומרי חקירה. עם סיום החקירה, יתאפשר להגנה, ככל שתרצה, לקיים שימוע".

דיון במעצרם של החיילים החשודים בהתעללות בעציר פלסטיני, בית ליד , 11 באוגוסט 2024. ביני אשכנזי
דיון במעצרם של החיילים החשודים בהתעללות בעציר פלסטיני, בית ליד , 11 באוגוסט 2024/ביני אשכנזי
פרקליטיהם של החשודים בהתעללות במחבל מגיבים על שחרורם למעצר בית/שלומי גבאי

התובע אמר בדיון: "נותרו כמה פעולות חקירה בודדות, אנו בישורת האחרונה. אחת הפעולות שנדרשות היא הצגת הראיות בפני כל החשודים. הראיות שנאספו מבססות את החשד הסביר כנגדם. אנו נבקש לשחררם למעצר בית מלא בפיקוח. בשל הפרסומים האחרונים (פרסום פני החשודים ש.ג) אנו מסכימים להארכת צו איסור הפרסום עד להודעה אחרת, כולל על פרטיהם האישיים של החשודים".

השופטת פריד הקריאה לכל אחד מהחשודים את תנאי מעצר הבית שלו, והבהירה כי עליהם לעמוד באופן מלא בתנאי השחרור. הצא"פ על פרטי החשודים ועל פרטי חוקרי מצ"ח והתביעה הוארך עד להחלטה אחרת.

התנאים המוסכמים

  • מעצר בית מלא כל אחד בביתו בפיקוח 24 שעות של אחד מהפקחים המוצעים.
  • איסור יציאה מן הארץ/הפקדת דרכון.
  • כל יציאה של מי מהחשודים למשרד עורך דינו תתואם עם התביעה ותקבל אישור מבית הדין.
  • הפקדה כספית 5,000 ש"ח וחתימת ערבות צד ג'

אחיו של אחד העצורים: "ה ל ל ו י ה. בשעה טובה מישהו במערכת הצבאית המיושנת והמקובעת הבין שניתן לנהל את כל ההליך הזה גם שהלוחמים לא במעצר, עכשיו נוכיח לכולם שאין תיק ונזכה את שמם הטוב". בת משפחתו של אחד הקצינים שעצורים בפרשה: "עם ישראל חי! ביום חורבן הבית מישהו הבין סוף סוף את התמונה ועשה סדר וצדק. נקבל אותם בכבוד המגיע להם כגיבורים עם נפש מצולקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully