וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר: מעצרם של החשודים בהתעללות במחבל נוחבה הוארך ב-48 שעות

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 20:18

במהלך הדיון, אב בית הדין השופט סא"ל טובי הארט אמר: "אני עדיין לא יודע לומר אם ניתן לשחררם ללא תסקיר מבחן", והחליט להחזיקם במעצר עד ט' באב. בדיון, בתובע מהפרקליטות הצבאית התעקש: "אנחנו בישורת האחרונה של החקירה, נעביר לסנגורים חומרי חקירה תוך כמה ימים"

בית המשפט הורה היום (ראשון) להאריך עד ליום שלישי את מעצרם של חמישה מחיילי המילואים החשודים שהתעללות מינית במחבל נוחבה ב-48 שעות, וזאת לבקשת תביעה הצבאית וחוקרי מצ"ח שביקשו להשלים את פעולות החקירה הנדרשות ולבחון את גרסת החשודים.

בדיון, התובע מהפרקליטות הצבאית טען: "אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של החקירה. בהערכה זהירה נוכל לומר שזו תהיה הפעם האחרונה שאבקש הארכת מעצר עד ליום שלישי. הודעתי לסנגורים שכבר מחר בערב נוכל להתחיל להעביר להם חומרי חקירה, גם אם לא את כל חומרי החקירה נוכל להעביר ולהתקדם לפי הצפי". זאת למרות שהתביעה הצבאית מסרה בפתח הדיון כי אינה מתנגדת לחלופת מעצר. עיקר המחלוקת היא האם ניתן לשחררם טרם הגשת תסקיר מבחן בעניינם.

תסקיר מעצר היא בדיקה שנערכת ידי עובד סוציאלי או גורם טיפולי אחר שבודק את נתוני החשודים, ובהתאם לזאת קובעת היכן יוחזקו במעצר - מעצר בית או בית מעצר.

דיון במעצרם של החיילים החשודים בהתעללות בעציר פלסטיני, בית ליד , 11 באוגוסט 2024. ביני אשכנזי
"בהערכה זהירה נוכל לומר שזו תהיה הפעם האחרונה שאבקש הארכת מעצר". דיון בהארכת מעצר של חמשת החשודים בהתעללות במחבל/ביני אשכנזי

עו"ד עמירם המייצג את מפקד הלוחמים העיר כי חוות דעת שירות המבחן לוקחת חודש ימים, ואין כל הצדקה להחזיקם במעצר תקופה ארוכה שכזאת בוודאי לאחר שהחקירה צפויה להסתיים בימים הקרובים.

לפני כתיבת ההחלטה, אב בית הדין השופט סא"ל טובי הארט אמר: "אני עדיין לא יודע לומר אם ניתן לשחררם ללא תסקיר מבחן. בשל צום ט' באב אני מציע שהסניגורים יקחו עוד כמה ימים לאחר שיקבלו את חומרי החקירה ואז נבחן את נושא חלופת המעצר".

עו"ד נתי רום המייצג שניים מהחיילים מסר: "אני מציע כי קצין בדרגת תת אלוף במיל' סגן, ראש אגף בשב"כ לשעבר, שחתם על תצהיר בנושא מוכן לפקח על מרשיי בביתו".

גם בתום הדיון וההחלטה על הארכת מעצרם, הפגנות מתקיימות מחוץ לקריה המשפטית. בין המפגינים, גם הח"כ לשעבר משה פייגלין

הפגנה מחוץ לקרייה המשפטית בבית ליד לאחר דיון בהראכת מעצר של לוחמים שהתעללו במחבל נוחבה. שלומי גבאי
הפגנה מחוץ לקריה המשפטית בבית ליד/שלומי גבאי
משה פייגלין בהפגנה מחוץ לקרייה המשפטית בבית ליד לאחר דיון בהראכת מעצר של לוחמים שהתעללו במחבל נוחבה. שלומי גבאי
משה פייגלין בהפגנה מול הקריה המשפטית בבית ליד/שלומי גבאי

עו"ד נתי רום מארגון חוננו מסר לאחר הדיון: "לאחר סיום החקירה אין כל צורך במעצרם של הלוחמים. ברי לכל אדם מן היישוב כי הלוחמים אינם מסוכנים לציבור.אנו מקווים כי בעתיד הקרוב הם ישוחררו. מקומם של הלוחמים האלה הוא בבית".

"למרבה הצער השופט בא עם ההחלטה מהבית" הוסיף עו"ד משה פולסקי, גם הוא מארגון חוננו. "הדיון היה לפרוטוקול בלבד, כשהשופט בניגוד לדין ולחוק לא היה מוכן לשמוע כל טענה מטענות ההגנה, ולא התחשב בשינויים שחלו מהדיון הקודם. אנחנו טענו כי אין כל סיבה להשאיר את הלוחמים, שעזבו את ביתם ורצו לשרת את עם ישראל על אף המחיר היקר אותו שילמו הם ומשפחתם. לצערי מדובר במשחק מכור, עם מערכת ששופטת את עצמה. השופט סרב לכל בקשה לשחרר את הלוחמים למעצר בית. נבחן אם לערער על ההחלטה".

מדובר צה"ל נמסר: "בית הדין הצבאי קיבל את בקשת התביעה הצבאית והאריך את מעצר החשודים עד יום שלישי לשם השלמת פעולות חקירה. התביעה הצבאית הצהירה במעמד הדיון כי בכוונתה להעביר חומרי חקירה להגנה עוד טרם סיום החקירה, ובהמשך לכך קבע בית הדין כי חומרי החקירה העיקריים יועברו לידי ההגנה עד הדיון הבא, באופן שיאפשר להגנה לטעון בעניין התשתית הראייתית והאפשרות לבחון חלופת מעצר".

דיון במעצרם של החיילים החשודים בהתעללות בעציר פלסטיני, בית ליד , 11 באוגוסט 2024. ביני אשכנזי
סנגורם של שניים מהחשודים הציע: מציע השגחה בביתו של אלוף במיל'. דיון בהארכת מעצר של חמשת החשודים בהתעללות במחבל/ביני אשכנזי

בשבוע שעבר התקיים דיון הארכת מעצר של חמישה מחיילי המילואים בקרייה המשפטית בבית ליד, בזמן שעשרות מפגינים התכנסו מחוץ לבסיס בדרישה לשחררם.

בעקבות פרסום שרץ ברשת, סבורים המפגינים וחלק מבני משפחות העצורים שהמחבל שלכאורה עבר התעללות יעלה להעיד במשפט. המפגינים מצהירים שאם זה אכן יקרה, הם יפרצו פנימה בכל מחיר ולא יאפשרו להשפיל את החשודים.

"כל רגע שלוחמים שהופקדו על ביצוע המשימות הקשות ביותר מצויים במעצר כעבריינים הוא שערורייה שצריכה להיפסק", מסרו עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מארגון חוננו המייצגים חלק מהלוחמים. "אנו תקווה כי הפרקליטות הצבאית הבינה את דבריו של השופט ולא תעמוד על המשך מעצרם".

הפגנה מחוץ לבית ליד, בהמשך לדיון על הארכת מעצר לחיילים החשודים בתקיפת מחבל נוח'בה. 4 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
הפגנה מחוץ לבית ליד, בהמשך לדיון על הארכת מעצר לחיילים החשודים בתקיפת מחבל נוח'בה. 4 באוגוסט 2024/שלומי גבאי

לפי כשבועיים, המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה. אזרחים וחברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס והפגינו בדרישה לשחרר אותם, וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס.

בעת המעצר, חיילי המילואים התעמתו עם השוטרים שהגיעו לבסיס, ואחד החיילים שתועד בסרטון צעק לעברם כי "אנחנו נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו. זהו. זה נגמר". מילואימניק אחר הוסיף ש"כואב לי להרים את האף על צה"ל".

"המשטרה צבאית באה לעצור אותנו כי אנחנו אחראים על המחבלים של הנוחבה", צעק מילאוימניק נוסף. "אני מבקש מעם ישראל, צאו בשבילנו לרחוב. אני לא מוכן שיעצרו אותי, נתתי את החיים שלי למען עם ישראל, צאו להילחם בשבילנו. רוצים לעצור אותנו כי אולי עשו משהו לאנשי הנוחבה", הוסיף. אחד הנוכחים עודד את חבריו למילואים וצעק כי "תעלו על ציוד, בוא נחלץ אותם, מי יעצור אותנו? מי יכול לעצור אותנו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully