וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשודים בתקיפה במאחז בשומרון; אחד מהם ספג סנקציות מארה"ב

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 12:07

בית המשפט האריך בשבעה ימים את מעצרם של החשודים בתקיפת הנשים הערביות-ישראליות סמוך למאחז גבעת רונן שבשומרון. אחד החשודים - פעיל גבעות מוכר שנמנה בין האישים בהתיישבות שספגו סנקציות אמריקאיות ומדינות נוספות בחודשים האחרונים

בווידאו: נערים מיידים אבנים לעבר פלסטינים בסמוך לגבעת רונן/צילום: יש דין

בית המשפט האריך היום (שלישי) את מעצרם של שני החשודים באירוע תקיפה של תושבות רהט שנכנסו בטעות ליישוב גבעת רונן בשומרון ב-7 ימים נוספים. לחשודים מיוחסות עבירות של תקיפה והצתה על רקע לאומני.

נציג המשטרה בפתח הדיון של חשוד הראשן אמר כי "המשיב נעצר אתמול בחשד למעורבות באירוע תקיפה והצתה על רקע לאומני של אזרחיות ישראליות ממוצא ערבי ביום שישי האחרון, וכתוצאה מהתקיפה נגרמו חבלות לאזרחיות. אחרי שנעצר המשיב הועבר לחקירת שב"כ שמנהל את החקירה ביחד עם המשטרה. הוא לא משתף פעולה בחקירה ושומר על שתיקה". עורך דינו אביחי חג'בי מציין כי במסגרת פעולות החקירה זומנו אתמול חברי כיתת הכוננות של גבעת רונן כמו גם חיילים למסור עדות במשטרה, וביקש לדעת האם פעולה זו הסירה את החשד כלפי החשודים.

עו''ד חג'בי מסכם: "מדובר במשיב בן 19 נעדר עבר פלילי, החשד כלפיו קלוש, הכל מתבסס על מידע מודיעיני ואותו צריך לשקול במשנה זהירות, שכן מדובר באירוע שבו לטענת המשטרה היתה כמות מכובדת של אנשים ושהיו ניצבים במקום שלא נעצרו. צריך לראות מה רמת האמינות של אותו מידע מודיעיני. משעה שמסרו עדות חברי כיתת הכוננות שנכחו באותו אירוע החשד הסביר כלפי החשוד הוא ברמה נמוכה והוא בטוח לא מצדיק את הארכת מעצרו למשך תקופה כזו ארוכה. כל עוד החשוד עצור ונחקר במרתפי השב"כ ולא בימ"ר שי הוא לא ידבר בחקירה ולא ימסור גרסה. ולכן העניין של שתיקה למרות הראיות החלשות נגדו אין לו פקטור בתיק הזה".

לגבי החשוד השני, פעיל גבעות מוכר שנמנה בין האישים בהתיישבות שספגו סנקציות אמריקאיות ומדינות נוספות בחודשים האחרונים, במשטרה מוסיפים כי לחשוד עבר פלילי עשיר, נתון המחזק את המסוכנות הנשקפת ממנו.

סנגורו, עו''ד אביחי חג'בי שב וטען כי החשוד הסכים למסור את גרסתו לאירועים באוזני חוקרי המשטרה, אך סורב והועבר לחקירת שב"כ. נציג המשטרה דחה את הטענה וציין כי זו אינה מוכרת, אך אישר כי התקבל מכתב מהסנגור אמש כי במידה ונציג ימ"ר שי יהיה נוכח בחקירה הוא יסכים למסור גרסה.

נערים מיידים אבנים לעבר פלסטינים בסמוך לגבעת רונן ליד יצהר 23 בינואר 2021. יש דין, אתר רשמי
נערים מיידים אבנים לעבר פלסטינים בסמוך לגבעת רונן ליד יצהר 23 בינואר 2021/אתר רשמי, יש דין

ביום שישי שעבר, נופה, למיס ורג'דה ושתיים מבנותיהן, תושבות רהט, נכנסו בטעות גבעת רונן עם רכבן לאחר שטעו בדרך. על פי עדויותיהן, תושבי המקום שזיהו אותם החלו ליידות אבנים לעבר הרכב, לנתץ את החלונות ולרסס עליהן גז מדמיע. עוד סיפרו קורבנות התקיפה כי התוקפים כולם היו חמושים ואף כיוונו את הנשק לעברן. הארבע נסו מהמקום ברגל והמתנחלים הציתו את רכבם. בהמשך הנשים והילדה חולצו על ידי צה"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • גבעת רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully