וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנה או התקפה? המלכוד של צבא ארה"ב, ומתקני הגרעין שעל הפרק

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 9:11

ברקע החשש למתקפה של איראן וחיזבאללה, האמריקאים תגברו משמעותית את הנוכחות באזור. כעת הם צריכים להכריע אם להצטרף לצה"ל במידה ויבצע מתקפת מנע, או שיסתפקו בפעולות הגנה על ישראל. תרחיש רב זירתי עלול להביא להרס עצום, שיחשוף גם את מתקני הגרעין של משמרות המהפכה

גלנט לטייסי קרב: "בכל יום שעובר אנחנו משפרים את המוכנות שלנו"/תקשורת שר הביטחון

גורמים בצה"ל אישרו כי עלה משמעותית היקף כלי הטיס שנמצאים באוויר בימים האחרונים במטרה להתחקות אחר צעדי איראן, חיזבאללה והמליציות הפרו-שיעיות במזרח התיכון. הגורמים הבהירו כי התגבור האווירי נועד להרחיב את היקף האיסוף המודיעיני, ולהיערך לאפשרות של זיהוי סוללות טילים או היערכות חריגה שמאיימת בטווח זמן מידי על העורף הישראלי - ולתקוף אותה.

במטה הכללי של צה"ל ערכו סימולציה של מקרים ותגובות לשלל תרחישים, חלקם בתיאום עם צבא ארצות הברית, שתגבר את כוחותיו במזרח התיכון בנושאות מטוסים, ספינות טילים וצוללת גרעינית נושאת טילים בליסטיים.

לוקהיד מרטין F-22 נוחת בבסיס במזרח התיכון במסגרת תגבור כוחות מול איראן. US Central Command, אתר רשמי
מטוסי F-22 שהגיעו למזרח התיכון במסגרת תגבור הכוחות מול איראן/אתר רשמי, US Central Command

בשונה מ-7 באוקטובר, צה"ל נמצא בכוננות עליונה ובדריכות במערכים רבים, ביניהם: הגנה אווירית, גבולות היבשה, מודיעין, ומערכי התקיפה והבקרה של חיל האוויר.

בשלב זה ניתן להעריך כי התרחיש שממנו חוששים האמריקאים מאוד הוא מתקפת מנע של צה"ל נגד יעדים בלבנון או איראן, באופן שיביא את ציר הרשע להתקפה רחבה על העורף הישראלי. בהתאם לתרחיש הזה נשאלת השאלה האם צבא ארה"ב יסתפק רק בפעולות הגנה על ישראל ועל האינטרסים האמריקאים, או שיצטרף להתקפה על יעדים צבאיים באיראן ובלבנון?

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ארה"ב תצטרף למתקפת מנע? ביידן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

לתרחיש מהסוג הזה יש פוטנציאל הרס גדול מאוד, אך יש בו גם כדי לגרור את ארה"ב בניגוד לרצונה למלחמה רב-זירתית, בדיוק כמו שרצה מנהיג חמאס יחיא סינוואר עוד בראשית המלחמה. להתנגשות רב חזיתית שכזו יש פוטנציאל להביא להרס עצום בלבנון ובאיראן, באופן שחושף גם את מתקני הגרעין של משמרות המהפכה להתקפה קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully