וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סמוטריץ' לא מבין מהחיים שלו במו"מ החטופים. בושה שהוא שר בכיר"

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 8:44

מתאם השבויים והנעדרים לשעבר, ירון בלום, תקף את שר האוצר: "שיפסיק עם השטויות והאמירות החלולות". בהתייחס לסיכוי להגיע להסכם בקרוב, אמר בראיון ל-103FM כי "סינוואר בלחץ גדול. אם לא תהיה עסקה השבוע, זה על ראשו של רה"מ"

סמוטריץ': "לו היתה התיישבות יהודית בגוש קטיף, הטבח לא היה קורה"/כנס קטיף לאחריות לאומית

ביום חמישי הקרוב צפויה להיערך בקטאר פסגה המוגדרת כהזדמנות האחרונה להגיע לעסקת חטופים מול חמאס. ירון בלום, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים ובכיר בשב"כ, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM, והתייחס לסיכוי לכינון עסקה נוספת.

"אני באמת חושב שאנחנו ברגע קריטי, זו הזדמנות אחרונה בעיקר בגלל ארה"ב, היא תרים עוגן, יש לה בחירות, היא לא רוצה להידבק למלחמה אזורית ולעסקאות שיימשכו לתוך תהליך הבחירות", טען. "כמו שהמפלגה הדמוקרטית רואה שהיא יכולה לגרום להאריס להפסיד את הבחירות. זו באמת הזדמנות אחרונה כי הרבה מאוד דברים מסתדרים, הכוכבים מסתדרים, סינוואר בלחץ כבד מאוד. אנחנו צריכים להבין את הסיטואציה, זו לא סיטואציה ברורה לחלוטין גם לנו. סינוואר חי, בועט, נושם, להערכתי הוא די מנותק ממה שקורה. שיראה את היקף הנזקים, יבין שבזו ההזדמנות האחרונה שלו. סינוואר נבחר דקלרטיבית כמנהיג חמאס, אך כמו שאנחנו מבינים הוא רוצה עסקה".

יחיא סינוואר. Abed Rahim Khatib, ShutterStock
"בלחץ כבד מאוד". יחיא סינוואר/ShutterStock, Abed Rahim Khatib

בהמשך הבהיר: "זה תחילתו של מומנטום לפעימה הבאה. הסיכוי להחזרת כל החטופים זה להתחיל ממשהו קטן, עם החיים, בין 18-30 חיים שנקבל אותם סוף סוף וסינוואר יראה שאנו עומדים במילה שלנו. לכן המומנטום מאוד חשוב. אני מציע לסמוטריץ' ומרעיו שיפסיקו להתעסק עם שטויות ואמירות חלולות, הוא לא מבין מהחיים שלו שום דבר בנושא. שפשוט יישבו בשקט ולא ידברו. אני מתבייש שהוא שר בכיר. אני מתאפק, אני מכיר את האנשים הללו, שפשוט יירגעו. ב־7 באוקטובר הפסדנו, עכשיו צריך לראות איך משחררים את החטופים. אין חמצן במנהרות, זה לא סופרלטיב".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ בכנס קטיף לאחריות לאומית ה-10 " שערי עזה" .. קרדיט תמונות: יוסי זליגר, אתר רשמי
"הוא לא מבין מהחיים שלו". סמוטריץ'/אתר רשמי, קרדיט תמונות: יוסי זליגר

"כל ההגעה של חמאס, למרות החיסולים האחרונים, נובעת מזה שהלחץ והעצימות שצה"ל מפעיל באמצעות הכוחות הרבים שלו עם מודיעין מאוד מדויק, הוא זה שמביא את סינוואר לשולחן המו"מ באמצעות נציגיו", אמר בלום. "אני מאמין שזו באמת הזדמנות אחרונה ושזה יהיה על ראש רה"מ אם לא תהיה עסקה השבוע. אם יגיבו, מעריך שהכל ישתהה, תהיה תקיפה משמעותית, אני לא חושב שנאותת באמצעות ירי מדויק ליד אתר גרעין כזה או אחר, ולכן אני חושב שגם ראש המוסד וגם ראש השב"כ ואלה שיושבים במו"מ יודעים את העבודה שלהם מצוין, ולכן גם להשמיץ אותם בצורה נבזית, אני חושב שזה לא במקום. צריכים לתת להם את החבל כדי לסיים עסקה. כבר מדברים עם המתווכות. העשן הלבן חייב לצאת. אני מניח שיש משלחות שמכינות את הפסגה, אני חושב שהיא לא תהיה בת יום אלא יותר. אנו חייבים לשחרר את החטופים והחטופות, ויפה שעה אחת קודם".

על המתרחש ביו"ש בימים אלה, אמר ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים ובכיר בשב"כ לשעבר: "באיו"ש יש לנו מלחמה. אתמול נהרג בחור צעיר ומקסים, יש לנו מלחמה שמוכוונת על ידי האיראנים, אנחנו נכנסים לכאוס נוראי וגם בעניין הזה הממשלה צריכה להיות הרבה יותר אחראית ולא להמשיך לתת לאיראנים באמצעות הפרוקסי שלהם לחמם את העסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully