וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצ"רית בדיון החסוי: "חקירות מאפשרות להשיג את מטרות המלחמה

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 13:57

אלופה יפעת תומר-ירושלמי התייצבה כדי להשיב לביקורת של חברי הכנסת על חקירת החיילים החשודים בפרשת ההתעללות במחבל בבסיס שדה תימן. בפתח הדיון הציג ח"כ צבי סוכות לפצ"רית מכתב שכתבה לה אשתו של אחד הלוחמים שעצורים. "אני פונה ללב שלך, זה לא מגיע להם ולא לנו"

צבי סוכות בשדה תימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הפרקליטה הצבאית הראשית אלופה יפעת תומר-ירושלמי התייצבה היום (ראשון) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כדי להשיב לביקורת של חברי הכנסת על חקירת החיילים החשודים בפרשת ההתעללות במחבל בבסיס שדה תימן. תומר-ירושלמי לא הופיעה לדיון הקודם בנושא בשבוע שעבר - אליו הוזמנה בסמוך לדיווח על מעצר החיילים - והתקיים פחות מ-24 שעות אחרי המהומות.

בפתח הדיון הציג ח"כ צבי סוכות לפצ"רית מכתב שכתבה לה אשתו של אחד הלוחמים שעצורים בחשד לפגיעה במחבל. "לבוא לעצור אותם כמו פושע, אין כואב מזה. מעבר לכך שהדבר לא היה ולא נברא, זה פוגע באמון, ופוגע בביטחון המדינה". על בן זוגה העצור ועל מצבו היא כתבה: "הוא חזק, יודע את האמת, אבל יש פה משפחות שנפגעות, מתמוטטות. לי יש פוסט טראומה מורכבת, כל מה שקרה פוגע בי נפשית ופיזית".

היא המשיכה בכאב: "אנחנו מתמוטטות נפשית, קורסות, זה כואב בנפש, בלב, ובגוף. זה סרט אימה, ובבקשה שמישהו יעשה פה משהו, וגם אם טעו - שיגידו טעינו". לסיום היא פנתה לפצ"רית: "אני פונה ללב שלך, כאישה, כאמא, כאזרחית שאוהבת את המדינה שלה, שתראו את האמת, שתבינו שכולנו סובלים, כולל הלוחמים שנותנים את החיים שלהם, זה לא מגיע להם ולא לנו".

יפעת תומר-ירושלמי. דובר צה"ל
הפרקליטה הצבאית אלופה יפעת תומר-ירושלמי/דובר צה"ל
המכתב שהוצג לפצ"רית בוועדת חוץ וביטחון. ללא קרדיט, אתר רשמי
המכתב שהוצג לפצ"רית בוועדת חוץ וביטחון/אתר רשמי, ללא קרדיט

יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין, הוציא במהלך הדיון את ח"כ טלי גוטליב מהליכוד לאחר שזו הפריעה פעם אחר פעם לדברי הפצ"רית שניסתה להשיב לשאלות חברי הכנסת. גוטליב טענה ברשת X כי הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהטיחה בפצ"רית כי "היא או מי מטעמה הדליפו את הסרטונים מחומרי החקירה לתקשורת". לדבריה, "העזתי לומר לה שהיא משחקת משחק כח על גבם של לוחמינו. אדלשטיין אסר עלינו לשאול על חומרי החקירה, כי למה שנקשה על הפצ"רית?".

הפצ"רית טענה בפני חברי הכנסת כי החקירות שצה"ל מנהל נגד לוחמים לא נועדו כדי להרשים את האג, כלשונה אך הסבירה את החשיבות שלהן. במענה לשאלה של יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ מסרה כי מתחילת המלחמה הוגשו 5 כתבי אישום, ארבעה מתוכם על עבירות נשק ואחד נוסף בגין התעללות במחבל חמאס, זאת מתוך 74 מקרים שנחקרים נגד לוחמים, ובהם עבירות נשק ועוד. "החקירות מאפשרות לנו להשיג את מטרות המלחמה, אחרת תהיה פגיעה במרחב הפעולה של צה"ל. זה לא מסר של חולשה, ההפך. זאת עוצמה. יש תהליכים מדויקים שלפיהם אנחנו עובדים", אמרה.

הפצרית אמרה לחברי הכנסת: "אנחנו לא פותחים בחקירה רק על סמך עדות אלא אנחנו מצליבים את זה עם מידע נוסף".

ח"כ לימור סון הר מלך בתגובה: "אנחנו לא קונים את הסיפורים האלה"

ח"כ גוטליב: "ראיתי את חומרי החקירה וזה לא מדויק".

חברי הכנסת מהאופוזיציה צעקו בתגובה: "אנחנו לא נכנסים כאן לחומרי החקירה".

הפצ"רית נשאלה על ידי חברי הכנסת האם היה נכון שחוקרי מצ"ח הגיעו רעולי פנים לשדה תימן, והשיבה: "לנוכח המצב, זאת לא החלטה בלתי סבירה". לאחר שנשאלה על ידי יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער על הדלפת סרטון הלוחמים בשדה תימן, היא סרבה להתייחס: "זה עבר לטיפול היועמ"שית, לא אתייחס לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully