וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בקבינט בין הרמטכ"ל והשרים על פרשת ההתעללות במחבל: "מעצרים מבישים"

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 14:15

הרמטכ"ל הלוי ביקש מהשרים במהלך ישיבת הקבינט לגבות את מעצר לוחמי המילואים שחשודים בהתעללות במחבל במחנה שדה תימן, כאשר לדבריו "ההחלטה לפתוח בחקירה הייתה נכונה". בן גביר ורגב זעמו: "בוא נודה על האמת - סגרתם את שדה תימן בגלל האג, אתם שוב מפחדים מלחץ"

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

במהלך ישיבת הקבינט שנערכה אתמול (חמישי) ביקש הרמטכ"ל הרצי הלוי משרי הממשלה לגבות את פעולת המעצר של לוחמי המילואים שחשודים בהתעללות במחבל חמאס במחנה שדה תימן. בעקבות כך, חלק מהשרים זעמו, וביניהם, השר איתמר בן גביר שאמר בתגובה: "מגבה את הלוחמים, לא את המעצרים המבישים האלה".

הרמטכ"ל אמר תחילה כי "ההחלטה לפתוח בחקירה הייתה החלטה נכונה", כלשונו. בן גביר התפרץ לדבריו ותהה בתגובה: "וגם זה ששלחתם שוטרים צבאיים רעולי פנים לעצור חיילים?". הרמטכ"ל הלוי ניסה להסביר: "זאת הדרך לשמור על חיילי צה"ל. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה, שצהל לא ינהל בתי סוהר ומי שכן צריך יעשה זאת. צה"ל לא רוצה לנהל בתי סוהר". עוד הוסיף הלוי: "אני מדבר על זה פה בגלל שלפני כמה ימים פורסם ברשת שצריך להצמיד קנה לראש של חוקר מצ"ח ופרסמו תמונות של קצינות בפרקליטות".

מפוצלת מירי רגב, איתמר בן גביר, והרמטכ"ל הרצי הלוי. 5 בדצמבר 2023. וואלה, עיבוד תמונה
עימות בקבינט. הרמטכ"ל הלוי והשרים רגב ובן גביר/עיבוד תמונה, וואלה

בן גביר, שראה באמירה זאת הטלת אחריות עליו, השיב לרמטכ"ל: "בוא נודה על האמת - סגרתם את שדה תימן בגלל האג, אתם שוב מפחדים מלחץ".

בשלב מאוחר יותר של הוויכוח שאלה השרה מירי רגב: "למה מגיעים ככה לחיילים?". בן גביר הוסיף: "אי אפשר היה לזמן אותם בטלפון? הם לא עבריינים".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024. אבי רוקח
המהומה בשדה תימן/אבי רוקח

הרמטכ"ל ניסה להסביר את הפעולות שנעשו על ידי המשטרה והפרקליטות הצבאית: "חוץ מהאמירות שלנו המפקדים צריכות להיות אמירות מההנהגה". בן גביר לא נותר אדיש לבקשתו ואמר לו בתגובה: "הגיבוי שלנו, שלי לפחות - הוא ללוחמים. אני מגבה אותם, לא את המעצרים המבישים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully