וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם שנחקר בפרשת ההתעללות במחבל התראיין ללא אישור - ושוחרר ממילואים

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 12:05

הלוחם שנחקר בפרשת החשד להתעללות מינית במחבל בשדה תימן התראיין התוכנית "הפטריוטים" הערוץ 14, למרות שלא קיבל האישורים המתאימים. בשל כך החליט מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן לשחרר אותו משירות מילואים פעיל

דיון ערעור הארכת מעצר לחיילים שפגעו במחבל נוח'בה בית המשפט הצבאי בבית ליד/שלומי גבאי

לוחם מילואים שנחקר בפרשת החשד להתעללות מינית במחבל בשדה תימן זומן לבירור על-ידי מפקדיו אחרי שהתראיין בתוכנית הפטריוטים בערוץ 14, ושוחרר ממילואים. לפי הודעת דובר צה"ל, הלוחם לא קיבל את האישורים המתאימים לראיון שערך בתוכנית, ולכן בתום הבירור, מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן החליט לשחרר אותו משירות מילואים פעיל.

הלוחם שהתראיין בתוכנית הפטריוטים בערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
"אין סיכוי בעולם שאנסנו. אנחנו אנשי משפחות ואבות לילדים". מ' בפאנל הפטריוטים בערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

כשהתארח בתוכנית הפטריוטים, חייל המילואים מ' התייחס לבושה המלווה אותו מאז התפוצצות הפרשה. "אני בוש ונכלם להיות פה, אבל הייתי חייב", אמר. "אנחנו חיילי צה"ל, אנחנו לא הם. לא אנסים, שאף אחד לא ינסה לצייר אותנו כאנסים. אין סיכוי בעולם שאנסנו. אנחנו אנשי משפחות ואבות לילדים. עזבנו הכל כדי להתעסק בטינופת, עם היצורים האלו שהם לא אדם".

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
השר עמיחי אליהו, מחוץ לבסיס תימן, 29 ביולי 2024. יניר יגנה
"אנחנו נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו". הפגנות פרועות בשדה תימן/יניר יגנה

לפני כשבועיים המשטרה הצבאית החוקרת פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה. אזרחים וחברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס והפגינו בדרישה לשחרר אותם, וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס. חבר הכנסת אלמוג כהן גם הגיע לאזור, אך לא פרץ פנימה.

בעת המעצר, חיילי המילואים התעמתו עם השוטרים שהגיעו לבסיס, ואחד החיילים שתועד בסרטון צעק לעברם כי "אנחנו נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו. זהו. זה נגמר". בהמשך, העצורים נלקחו משדה תימן לקריה המשפטית של צה"ל בבית ליד, ולשם נגררו גם ההפגנות והתפרעויות. הרמטכ"ל הרצי הלוי ודובר צה"ל דניאל הגרי הגיעו למקום לצורך התייעצות ובניסיון להרגיע את הרוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully