וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות היועמ"שית: הממשלה תאשר את אופן מינוי נציב שירות המדינה הבא

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 17:21

נתניהו מעוניין לבחור את הנציב הבא בעצמו ולהביא אותו לאישור הוועדה למינויים בכירים. בהרב מיארה סבורה שיש מניעה משפטית בהצעת רה"מ ושהנציב הבא צריך להיבחר על ידי ועדת איתור חיצונית שכן "מדובר במי שממלא תפקיד מובהק של שומר סף"

היועמ"שית בכנס לשכת עו"ד: השוואה בין נתניהו וגלנט לבין סינוואר היא ליקוי מאורות מוסרי/לשכת עורכי הדין

הממשלה תאשר בישיבתה הקרובה הצעת החלטה שמשנה את הליך מינוי נציב שירות המדינה הבא, ברקע התנגדות של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לשינוי הליך הבחירה. לפי החלטת ממשלה שאושרה ב-2018, נציב שירות המדינה היה אמור להיבחר על ידי ועדת איתור בהליך תחרותי, אך כעת ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לשנות את ההליך כך שהוא יבחר במועמד לתפקיד הנציב הבא, והמינוי יאושר על ידי הוועדה למינויים בכירים בנציבות שירות המדינה.

כהונתו של נציב שירות המדינה הנוכחי דניאל הרשקוביץ אמורה להסתיים בסוף החודש, ולקראת סיום כהונתו, מזכיר הממשלה יוסי פוקס פנה ליועמ"שית בבקשה לשנות את אופן המינוי כך שימונה על ידי ראש הממשלה, ומינויו ייבדק על ידי הוועדה המייעצת למינויים בכירים. כבר בחודש יוני הבהירה היועמ"שית כי קיימת מניעה משפטית לקידום ההצעה, וכי יש לקדם את בחירת הנציב הבא על ידי ועדת איתור חיצונית שכן "מדובר במי שממלא תפקיד מובהק של שומר סף, שתפקודו העצמאי והא-פוליטי הוא חיוני מבחינה משטרית לשמירתו של השירות הציבורי בישראל מקצועי וממלכתי".

היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. תומר נויברג ,יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
היועמ"שית גלי בהרב מיארה ורה"מ בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, תומר נויברג ,יונתן זינדל, פלאש 90

בסוף יוני, הממשלה קיימה דיון ראשון בנושא אופן המינוי של הנציב הבא, ובהצעה שגיבשה היועמ"שית יחד עם היועמ"שית של משרד רה"מ להרכב ועדת האיתור בראשות שופט עליון בדימוס - שימונה בידי נשיא העליון ובאישור ראש הממשלה - לבחירת נציב שירות המדינה הבא.

לפי ההצעה, בוועדה ישבו גם נציג של היועמ"שית; נציב בדימוס או מנכ"ל משרד ממשלתי לשעבר שימונה על ידי ראש ממשלה באישור היועמ"שית, נציג אקדמיה שייבחר על ידי דיקני בתי הספר למשפטים, ונציג ציבור נוסף שימונה בידי ראש הממשלה, באישור היועמ"שית. הממשלה לא קיבלה את הצעת היועמ"שית, והדיון התפתח למתקפה של השרים על הנוהל שגובש בייעוץ המשפטי ללא כל התייעצות עם רה"מ או שר המשפטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
דניאל הרשקוביץ'. ראובן קסטרו
כהונתו אמורה להסתיים בסוף החודש. נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ/ראובן קסטרו

כעת, נתניהו החליט להביא את הצעתו למנות את נציב שירות המדינה הבא לאישור הממשלה, ולהוסיף את תפקיד הנציב לרשימת התפקידים שנבדקים על ידי הוועדה המייעצת למינויים בכירים בראשות נשיא העליון לשעבר אשר גרוניס כמו רמטכ"ל, ראש שב"כ, ראש מוסד, נגיד בנק ישראל ועוד.

בלשכת רה"מ אומרים כי המינוי יבוצע "כפי ששר הביטחון ממנה רמטכ"ל". מאחר והנציב הנוכחי הרשקוביץ הוא חבר בוועדה למינויים בכירים - החלטת הממשלה קובעת גם כי הוא יוחלף באופן זמני בוועדה בנציב שירות מדינה לשעבר או מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר. עוד נקבע כי ההחלטה תהיה תקפה רק למינויו של הנציב הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully