וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ניסיון של נתניהו לשלוט במינוי: הממשלה תדון בבחירת נציב שירות המדינה הבא

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 16:00

אחרי שהיועמ"שית הבהירה שיש מניעה משפטית שנציב שירות המדינה ייבחר על ידי רה"מ, השרים ידונו היום בהצעה להקמת ועדת איתור בראשות שופט עליון בדימוס. מינויו של הנציב דניאל הרשקוביץ יפקע בספטמבר, ובממשלה כבר נערכים לכך שבשל המחלוקות - הוא יוארך

"כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה": דיון מיוחד בכנסת ביוזמת האופוזיציה/ערוץ הכנסת

הממשלה דנה היום (ראשון) בישיבתה השבועית באופן בחירת נציב שירות המדינה הבא. זאת, ברקע התנגדות של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לניסיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את אופן הבחירה, כך שהנציב הבא ייבחר על ידי ראש הממשלה ישירות - ולא על ידי ועדת איתור בהליך תחרותי כפי שנקבע בהחלטת ממשלה ב-2018. כהונתו של נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, שמונה על ידי נתניהו ב-2018, עומדת להסתיים בספטמבר, ובממשלה נערכים כבר לאפשרות שכהונתו תוארך בשל חילוקי הדעות על אופן מינויו של הנציב הבא.

ההצעה שהובאה היום לדיון השרים כללה את המלצת היועמ"שית והיועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה להקים ועדת איתור בראשות שופט עליון בדימוס - שימונה בידי נשיא העליון ובאישור ראש הממשלה - לבחירת נציב שירות המדינה הבא. לפי ההצעה, בוועדה ישבו גם נציג של היועמ"שית; נציב בדימוס או מנכ"ל משרד ממשלתי לשעבר שימונה על ידי ראש ממשלה באישור היועמ"שית, נציג אקדמיה שייבחר על ידי דיקני בתי הספר למשפטים, ונציג ציבור נוסף שימונה בידי ראש הממשלה, באישור היועמ"שית.

היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. תומר נויברג ,יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה וראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, תומר נויברג ,יונתן זינדל, פלאש 90

שר הכלכלה ניר ברקת ציין במהלך הדיון את תפקודו כראש עיריית ירושלים ואמר כי "היה לי מזל שיצא לי להחליף את היועץ המשפטי של העירייה - פתאום כל מה שהיה 'אסור' הפך 'למותר'. התפקיד הזה חייב להיות בראש אחד עם הממשלה".

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל פנתה למשנה ליועמ"שית, גיל לימון, והטיחה בפניו: "אתם שגיתם כאן ברמות הגבוהות ביותר. אני מצפה שתגידו שטעיתם ושלא עשיתם שיעורי בית. אתם שומעים את כל השרים באמירה חד משמעית על יתר משפטיזציה. זו שגיאה חמורה".

שר התקשורת שלמה קרעי תקף הבוקר בחריפות את היועמ"שית בעניין מינוי נציב שירות המדינה. "אם תגיע היום לישיבת הממשלה, נדאג להעביר לה שיעור בסיסי באזרחות", כתב ב-x. "היא קצת התבלבלה והכריזה מראש שעל כל הצעה אחרת שהיא איננה ההצעה שלה ככתבה וכלשונה, חלה מניעה משפטית… זה לא מזיז לה שקביעתה מעלה סירחון של ניגודי עניינים למכביר, כך שהיא למעשה מחליפה את הממשלה וממנה בעצמה את נציב שירות המדינה, מקעקעת את יסודות הדמוקרטיה, מנוגדת לחוק ואפילו לפסיקת בג"ץ. עם שלל אוקסימורונים, היא קובעת שהיא אלוהי הדמוקרטיה ואין בלתה".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
דניאל הרשקוביץ'. ראובן קסטרו
נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ/ראובן קסטרו

מוקדם יותר החודש פנה מזכיר הממשלה יוסי פוקס ליועמ"שית, בבקשה לשנות את אופן המינוי של הנציב הבא - כך שימונה על ידי ראש הממשלה ומינויו ייבדק על ידי הוועדה המייעצת למינויים בכירים, אך היא הבהירה כי קיימת מניעה משפטית לקידום ההצעה, וכי יש לקדם את בחירתו על ידי ועדת איתור, כפי שנקבע בהחלטת ממשלה לאחר מינויו של הרשקוביץ ב-2018. "מדובר במי שממלא תפקיד מובהק של שומר סף, שתפקודו העצמאי והא-פוליטי הוא חיוני מבחינה משטרית לשמירתו של השירות הציבורי בישראל מקצועי וממלכתי", כתבה בהרב מיארה לפוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully