וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה דחתה את הקמת ועדת האיתור למינוי נציב שירות המדינה

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 19:00

לאור ההחלטת הממשלה לדחות את ההצעה של בהרב מיארה להקים ועדה בראשות שופט עליון בדימוס, נתניהו אמר שבכוונתו להביא דרכי מינוי משל עצמו. השרים הטיחו בפני המשנה ליועמ"שית ביקורה חריפה, בהם אמסלם: "גיל לימון הוא האדם המסוכן במדינה - צריך לפטר אותו"

בווידאו:רה"מ בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 30 ביוני 2024/רועי אברהם, לע"מ

הממשלה דחתה היום (ראשון) את הצעת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, להקמת ועדת איתור שתמנה את נציב שירות המדינה הבא. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הדיון כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה החלטה משל עצמו שתקבע את דרך המינוי של הנציב הבא.

במהלך הדיון, שרי הממשלה פתחו במתקפה חריפה נגד המשנה ליועצת המשפטית, עו"ד גיל לימון, שהציג את הצעה של בהרב מיארה והיועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה להקמת ועדת איתור בראשות שופט עליון בדימוס.

השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, הטיח בפניו כי "עוד מעט תקימו ועדת איתור למינוי שרים. אתם פעם אחר פעם באים להחליף את הממשלה. אתם ראשי הממשלה. אתם הממנים". לדבריו "גיל לימון הוא האדם הכי מסוכן במדינה, וצריך לפטר אותו ואת היועצת המשפטית לממשלה".

דודי אמסלם בדיון על הפסקת כהונה של ראש הממשלה מחמת הגשת כתב אישום, כנסת, 18 בנובמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"גיל לימון הוא האדם הכי מסוכן במדינה". השר דודי אמסלם/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר התפוצות, עמיחי שיקלי, לוחץ להדיח את היועצת המשפטית לממשלה בשל יחסה להפגנות נגד הממשלה ואמר כי "בימים האחרונים אנו עדים להסתה חסרת תקדים כנגד ראש הממשלה; 'הוא בוגד, אויב העם, נמחה את זכר נתניהו, לא נסראללה הוא אויב נתניהו הוא האויב'. לא שמענו מהיועצת המשפטית מילה אחת בגנות האלימות נגד שוטרים והוונדליזם, ולא ראינו כתב אישום אחד".

לדבריו, "בסופו של דבר, ההישג המרכזי של היועצת המשפטית זה מיסוד האלימות וההסתה הקיצונית ביותר שאפשר להעלות על הדעת, כמכשיר פוליטי לגיטימי למי שעמדותיו חופפות לעמדותיכם. זו שחיתות במובנה העמוק ביותר, ניצול הכוח שבידיכם למטרות פוליטיות. אתם 'עושים תורתכם קרדום לחפור בה'. ואני קובע כאן מעולם בדברי ימיה של מדינת ישראל לא החזיקה בתפקיד ממלכתי כל כך חשוב מישהי כל כך לא ממלכתית וכל כך קיצונית".

לפי גורמים שהשתתפו בישיבה, עו"ד לימון השיב לדברי השרים: "הדברים האלה מחרידים ואינם נכונים. אנחנו עושים עבודה מקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully