וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע עונשו של הנער הענק שהיכה מורה מחוסרת הכרה כי לקחה לו את הסוויץ'

8.8.2024 / 0:03

לאחר שעוזרת ההוראה לקחה לו את מכשיר הנינטנדו סוויץ' ברנדן דפה תקף אותה באלימות במסדרון בית הספר וגרם לה פציעות קשות ונזק נפשי. למרות בקשת ההגנה שיתחשב בכל שהנער הוא על הספקטרום האוטיסטי השופט החליט לשלוח אותו למאסר

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

קשה לצפייה - בן 17 הכה באכזריות מורה שלקחה לו את הנינטנדו סוויץ'/Flagler County Sheriff's Office

הנער הענק מפלורידה שתועד בפברואר בשנה שעברה כשהוא מכה באכזריות מורה בתיכון ומותיר אותה מחוסרת הכרה - רק כי לקחה לו את מכשיר הנינטנדו סוויץ' שלו - נידון השבוע לחמש שנות מאסר.

בניו יורק פוסט דווח שהנער, ברנדן דפה, כיום בן 18, רק היטה את ראשו לאחור כששהשופט טרנס פרקינס גזר את עונשו ביום שלישי בערב. דפה קיבל גם 15 שנות מאסר על תנאי לאחר שחרורו והוא יוכנס לדיור מוגן קבוצתי, כך עולה מרישומי בית המשפט.

דפה הואשם בעבירה של גרימת חבלה גופנית בנסיבות מחמירות - לאחר שתקף את עוזרת ההוראה ג'ואן ניידיץ', אם לשניים בת 57, במסדרון בתוך בית הספר התיכון Matanzas בפאלם קוסט.

הצעיר, אז בן 17 בגובה שני מטרים ובמשקל 120 ק"ג , נראה בצילומי האבטחה כשהוא דוהר לעבר המורה, שמסתובבת ומבחינה בתוקף שלה כשבריר שנייה לפני שהוא דוחף אותה לרצפה. לאחר מכן, דפה דרך ובעט שוב ושוב בניידיץ' מחוסרת ההכרה לפני שהוא חבט בה באגרופיו 15 פעמים. נדרשו מספר אנשי צוות כדי לסלק את דפה מהקורבן ולהחזיקו על הקרקע עד שהגיע המשטרה למקום.

באוקטובר, דפה לא הודה באישומים נגדו אך הסכים לקבל עונש והשופט דחה את בקשת התביעה לגזור עליו 30 שנות מאסר לאחר שאמר שהוא צריך לשמוע עדים נוספים.

הנער, הנמצא על הספקטרום האוטיסטי, ירצה את עונשו בכלא למרות תחנונים מצד אמו וסנגוריו. "הם מענישים אותו על זה שהוא שחור. הם מענישים אותו על זה שהוא גדול והם מענישים את הנכות שלו", אמרה אמו המאמצת, ליאן דפה, לאחר גזר הדין. "אני חושבת שהוא צריך עזרה, ואני חושבת שהוא צריך טיפול. אבל אני לא חושבת שצריך להכניס אותו לכלא שבו ינצלו אותו או יפגעו בו", הוסיפה, לפי הדיווח של העיתון דייטונה ביץ'.

היא המשיכה וטענה שבית הספר לא טיפל כראוי במוגבלות של בנה. "אמרתי להנהלת בית הספר שלהיות רעב זה טריגר עבורו, שרעש הוא טריגר, שאומרים לו 'לא' זה טריגר, שמתקנים אותו מול אנשים אחרים זה טריגר, ושיעורי האלקטרוניקה היו טריגר ענק", הוסיפה ליאן דפה.

עוד מקרי אלימות בבתי ספר
תיעוד קשה לצפייה: אישה התפרצה לכיתה והרביצה למורה מול התלמידים
"אני מפחדת על חיי": מורה טוענת כי הותקפה ע"י אימהות בבאר שבע

עורך דינו של דפה אמר שהוא צריך להישפט כקטין כיוון שתקף את ניידיץ' כשהיה עדיין בן 17, אבל עוזרת פרקליטת המדינה מליסה קלארק טענה שלנער יש היסטוריה של אלימות. השופט הסכים עם הטיעון של התביעה ואמר שהמתקפה בפברואר 2023 לא הייתה תקרית בודדת וכי לברנדן דפה היו מקרים רבים של תקיפות אלימות בעבר, כשניידיץ' אף טענה כי דפה ירק בפניה וקרא לה "זונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

"הדבר האחרון שאני זוכרת זה שהיד שלי על ידית הדלת", אמר עוזרת ההוראה המותקפת לפוסט בינואר. "אני לא זוכרת שום דבר אחר עד 15:30 כשחזרתי להכרה ובשלב הזה הייתי במיון והבן והבת שלי עמדו שם".

ניידיץ', שהכירה את דפה לראשונה בינואר 2022, אמרה בעבר שיש לה הפרעת דחק פוסט-טראומטית והיא סובלת מחרדות מאז התקיפה האלימה שעברה. "מעשיו של ברנדן דפה באותו יום גרמו לי לאבד את העבודה שהייתה לי במשך כמעט 19 שנים, לאבד את הביטחון הכלכלי שלי, לאבד את ביטוח הבריאות שלי", היא אמרה בבית המשפט. "זה כאילו הכל נלקח ממני באותו בוקר", הוסיפה, "בשעה 10 באותו בוקר הכל נלקח מממני. החיים שלי לעולם לא יהיו מה שהיו קודם".

דפה יכול לערער על גזר דינו, ובמקביל קיבל צו האוסר עליו ליצור קשר עם ניידיץ' או להתקרב יותר מ-150 מטרים אל ביתה או מקום עבודתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully