וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקת תושבי הצפון, בצל ההיערכות למתקפה של איראן וחיזבאללה: "חיל האוויר צריך לכתוש את ביירות"

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 9:11

בזמן שתושבי הצפון נמצאים בכוננות ספיגה לאור האיומים החוזרים ונשנים של חיזבאללה ואיראן להגיב על החיסולים האחרונים, התראיין ראש מועצת מטולה דוד אזולאי לרדיו 103FM ודרש שינוי משוואה: "אין ברירה, חייבת להיות לחימה כדי להחזיר אותנו הביתה"

תקיפות תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

תושבי הצפון עדיין תחת איום מתמשך, וחבל הארץ נטוש כמעט לחלוטין, מלבד חיילי צה"ל שממשיכים את הלחימה שם וכמה יישובים שעדיין לא פונו. דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, שוחח הבוקר (רביעי) בראיון לרדיו 103FM על הלחימה הבעייתית לשיטתו באזור, על האיומים החוזרים ונשנים של חיזבאללה ואיראן להגיב על החיסולים האחרונים ועל המועד המשוער שבו יוכלו התושבים לשוב לביתם. "חיילי צה"ל נמצאים כל הזמן בהגנה ומחכים שכוחות רדואן ייכנסו פנימה לתוך הארץ, וזה מה שעצוב פה", הסביר אזולאי על המגננה של צה"ל בצפון והביע את אכזבתו מכך.

"אני מעריך שסדר גודל של 30% לא יחזרו הביתה למטולה, לפחות לא בשלב הראשון", ציין על שיבת התושבים. "אבל מטולה זה מקום יפה ועוד ישובו אליו", טען בהמשך. על מה שצה"ל צריך לעשות אמר: "איפה חיל האוויר שלנו? אני מצפה שחיל האוויר יכתוש את ביירות, ואני אומר כמי שמכיר לפני ההיסטוריה, הם יבואו על ארבע להסכם. ההסכם יבוא רק אחרי לחימה".

פיצוץ עז בשדה התעופה בביירות, 30 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה ישראלית בשדה התעופה בביירות (ארכיון)/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דוד אזולאי בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
"הסכם יבוא רק אחרי לחימה". דוד אזולאי/ראובן קסטרו

"ראש הממשלה נתניהו אמר שהוא מלא הערכה. הוא הבטיח שהוא יעשה הכול על מנת להשיב אותנו. הדגש זה להחזיר אותנו הביתה בביטחון ולא משהו על הדרך. אין ברירה, חייבת להיות לחימה כדי להחזיר אותנו הביתה. גם הסיפור של הפרוייקטור בקטע הכלכלי אני אומר את זה. כל מה שמעניין אותי זה איך חוזרים הביתה בביטחון", הוסיף על השיחה שערך עם ראש הממשלה ועל מוכנות התושבים לחזור בחזרה ליישובי הצפון.

דבריו של אזולאי מגיעים לאחר שאתמול נרשמה יממה מתוחה במיוחד בצפון עם אזעקות בלתי פוסקות בשלל יישובים באזור הגליל והגולן, כאשר במהלך מתקפת כטב"מים נרחבת שנורתה בשעות הצהריים לאזור נפצעו 19 בני אדם, בהם אחד באורח אנוש.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם אמש לציון שבוע לחיסול של המפקד הצבאי של הארגון, פואד שוכור, על ידי צה"ל. נסראללה אמר כי ישראל מנסה לערער את היציבות של לבנון בעקבות גיחות של חיל האוויר בשמי ביירות לפני נאומו. "על תושבי ישראל להיערך לכל התרחישים", אמר. לדבריו, ישראל חוששת מהתגובה האיראנית לחיסול הנייה והיא פונה לארצות הברית ולמדינות המערב משום שהיא לא מסוגלת להגן על עצמה לבדה. נסראללה הוסיף שהעיכוב בתגובה על חיסול שוכור היא חלק מהעונש לישראל.

נאומו של חסן נסראללה 1 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איים על תושבי הצפון. נסראללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בזמן הנאום, מטח רקטות נורה כאמור לעבר אצבע הגליל וצפון רמת הגולן. תושבי נהריה, קריית שמונה והגליל העליון הונחו לשהות בסמוך למרחבים מוגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully