וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם עושים עבודת קודש": אושר ההסכם שישפר משמעותית את שכר הפסיכולוגים בשירות הציבורי

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 2:54

הרפורמה, שתיכנס לתוקף בתחילת שנת 2025, צפויה להעלות את שכרם של כ-5,000 פסיכולוגים בשירות הציבורי ולהטיב את תנאי העסקתם. "זו בשורה חשובה שנותנת אופק לפסיכולוגים שרוצים להגיע למערכת וחוששים שלא יתוגמלו כראוי", אמר שר הבריאות בוסו שבירך על ההסכם

בווידאו: צה"ל הקים מרכז לשירותי בריאות הנפש 28.02.24/דו"צ

בתום דיונים ממושכים, משרד האוצר, הבריאות, החינוך וההסתדרות הגיעו להבנות עקרוניות בנוגע להסכם שכר לפסיכולוגים בשירות הציבורי. הרפורמה, שצפויה להיכנס לתוקף בינואר 2025, תקדם באופן משמעותי את מעמדם של כ-5,000 פסיכולוגים בשירות הציבורי, לרבות במשרדי הממשלה, רשויות מקומיות, בתי חולים וקופות החולים. כמו כן, היא תסייע לפתור את מצוקת כוח האדם על ידי עידוד מעבר פסיכולוגים מהסקטור הפרטי לציבורי.

טיפול פסיכולוגי. ShutterStock
הרפורמה תסייע לפתור את מצוקת כוח האדם על ידי עידוד מעבר פסיכולוגים מהסקטור הפרטי לציבורי/ShutterStock

הסכם שכר ישפר משמעותית את שכרם של הפסיכולוגים בשירות הציבורי. לדוגמא, שכר של פסיכולוג מומחה יעלה בכ-40% בממוצע ביחס לשכרו כיום. טבלת שכר היסוד של הפסיכולוגים תכנס לתוקפה ינואר 2025, ותשולם מיד לאחר מכאן.

בנוסף לשכר יסוד ינתנו הטבות נוספות בהתאם לותק, ניהול וקטגוריות נוספות. בגין כל שנת עבודה , החל משנת 2026 ואילך, עובד יהיה זכאי לתוספת ותק בשיעור של 1.5% מדי שנה, עד לתקרה של 25 שנות וותק. בנוסף, פסיכולוג אשר יועסק בתפקידי ניהולי במערך הפסיכולוגי יהיה זכאי לתוספת שכר בין 5% ל-25% משכר היסוד. ינתנו גם הטבות שכר מקצועיות, דריכות, הכשרות מקצועיות ועוד.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
טבלת שכר לפסיכולוגים בשירות הציבורי. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
שיפור תנאי השכר של כ-5,000 פסיכולוגים בשירות הציבורי/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך על הרפורמה שקודמה. "כחלק מהמאמצים שהממשלה עושה, הן לטובת הלוחמים והן לטובת האזרחים, החלטנו על השקעה גדולה בבריאות הנפש אשר חלקה בא לידי ביטוי בהעצמת הפסיכולוגיה הציבורית", אמר. "הפסיכולוגים עושים עבודת קודש ומצילים חיים מדי יום ואני מקווה שהשיפור במעמדם יביא לידי ביטוי חלק מההערכה הרבה לה הם ראויים".

שר הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו הוסיף כי "זו בשורה חשובה שנותנת אופק לפסיכולוגים שרוצים להגיע למערכת וחוששים שלא יתוגמלו כראוי. אני מודה לגורמי המקצוע במשרד הבריאות שעובדים מול האוצר וההסתדרות על מנת להגיע להסכם משמעותי שישנה את פני המערך לשנים קדימה. צו השעה הוא להפוך את מערך בריאות הנפש לאבן שואבת של אנשי מקצוע איכותיים ומנוסים שיעניקו את המענה הנפשי הנדרש לאזרחי ישראל.

"משרד הבריאות הלך כברת דרך ארוכה והקצה משאבים לא מבוטלים לפתרון הסוגיה, ובהתאם השינוי השכרי המשמעותי, ואני מצפה מהממונה על השכר באוצר ומההסתדרות להגיע להסכמות סופיות ולסיים את המלאכה בהקדם למען כלל אזרחי ישראל", הוסיף.

שר הבריאות אוריאל בוסו. ראובן קסטרו
"צו השעה הוא להפוך את מערך בריאות הנפש לאבן שואבת של אנשי מקצוע איכותיים"/ראובן קסטרו

שר החינוך, יואב קיש הדגיש גם הוא. "המורכבות הביטחונית שנכפתה על מדינת ישראל מחדדת את חיוניותה וחשיבותה של הפסיכולוגיה הציבורית. עבודתם של הפסיכולוגים החינוכיים, בשגרה ובחירום, עם תלמידים, הורים וצוותי חינוך - היא עבודת קודש. אני שמח לבשר שהגענו להבנות שיביאו לשיפור משמעותי בשכרם של הפסיכולוגים, במטרה לשמר את כוח האדם המצוין שקיים בתחום, לגייס אנשי מקצוע מומחים נוספים ולהוקיר את עבודת הפסיכולוגים החינוכיים הפועלים במוסדות החינוך".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך והדגיש את העבודה המאומצת שנעשתה. "הגענו לרפורמה פורצת דרך לפסיכולוגים בשירות הציבורי, שעושים עבודה כה חשובה בעיקר בימים אלו. תיעדפנו את הסקטור החשוב הזה מתוך הבנה שהביקוש ילך ויגדל עם השנים. כך, כל אזרח בישראל יוכל לקבל טיפול מקצועי ואיכותי. ההסתדרות תמשיך להוביל תהליכים ולקדם את השירות הציבורי מתוך הבנה וכובד אחריות שמוטלת כתפינו להמשך תפקודו של המשק והשירות הציבור, הכלכלה הישראלית וחיזוק העובדים".

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות: "זהו צעד נוסף בדרך ליישום התוכנית הלאומית לבריאות הנפש שיזם משרד הבריאות. מראשית הדרך שמנו לעצמנו למטרה להרחיב את מספר הפסיכולוגיות והפסיכולוגים במערך הציבורי ולשפר את תנאי העסקתם. אני מברך על ההתקדמות בנושא שכר הפסיכולוגים במערכת הציבורית ונמשיך ללוות את המהלך עד להשלמתו ויישומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully