וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליל גלנט 2"? עשרות אלפי מצטרפים לקבוצות מחאה נגד תוכנית נתניהו לפטר את שר הביטחון

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 13:26

קרוב ל-90 אלף ישראלים נרשמו ביממה האחרונה לקבוצות ווטסאפ שקטות, במטרה לבנות תשתית למחאה המונית במידה וגלנט או היועמ"שית יפוטרו מתפקידיהם. "אנחנו כאן כדי להיערך מראש ליום פקודה, בדקת קריאה", אמר מוביל היוזמה, הפעיל החברתי יא-יא פינק

לפיד: "נתניהו מתכנן לפטר את היועמ"שית"/ערוץ הכנסת

ברקע כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, קרוב ל-90 אלף ישראלים הצטרפו ביממה האחרונה לקבוצות ווטסאפ שקטות, תחת הכותרת "נערכים לליל גלנט 2", במטרה לבנות תשתית למחאה המונית במידה וגלנט, או היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, יפוטרו מתפקידיהם.

היוזמה, שמוביל יא-יא פינק, איש מפלגת העבודה וממובילי המחאה נגד הממשלה, החלה אתמול בצהריים, ומאז נפתחו קרוב ל-90 קבוצות שקטות עם אלף מצטרפים. "לא נאפשר את פיטורי שר הביטחון והיועמ"שית. אנחנו שומעים על עוד ועוד תכנונים לפטר אותם כבר בשבועות הקרובים, ואנחנו כאן כדי להיערך מראש. כמה אנשים נצליח להוציא לרחובות ולעצור את הפיטורים זה תלוי בנו!", נכתב בהודעה אליה מצורף קישור הצטרפות לקבוצות השקטות "ליום פקודה".

נערכים לליל גלנט 2: עשרות אלפים הצטרפו לקבוצות מחאה שקטות נגד תוכניות נתניהו לפיטורי שר הביטחון .5 באוגוסט 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
קבוצות המחאה שנפתחו בהיערכות ל"ליל גלנט 2"/אתר רשמי, ללא קרדיט

לדברי פינק, "כל ניסיון פגיעה של ראש הממשלה בביטחון או בדמוקרטיה, בייחוד בשעת מלחמה, תענה במאות אלפי ישראלים שיצאו לרחובות. המהירות שבה נענו עשרות אלפי ישראלים ציוניים, ערכיים ואוהבי המדינה לקריאה שלנו לבנות תשתית ליום פקודה, היא לא פחות ממדהימה. אני ואנחנו אומרים בקול ברור - ביבי אל תעז, או באנגלית don't. אני קורא לכל מי שעוד לא איתנו ועתיד המדינה חשוב לו, להצטרף אלינו ולהיות מוכנים בדקת קריאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ההפגנה בנתיבי איילון בליל הפיטורים של גלנט. אבשלום ששוני, פלאש 90
ההפגנה במהלך "ליל גלנט", מרץ 2023/פלאש 90, אבשלום ששוני

כפי שנחשף בוואלה, נתניהו תיכנן לחזור מהביקור בארה"ב ולפטר את גלנט, ובשל האירועים במג'דל שמס והחיסולים האחרונים בביירות ובטהראן התוכניות נדחו לפחות עד סיום ההיערכות לתגובות וחילופי המהלומות. אבל לפי מקורות בסביבת נתניהו, "ההחלטה לפטר את גלנט נפלה. זו לא שאלה של אם, לא של מתי".

בנוסף, לפי המקורות, אחת התוכניות שנשקלו בסביבת נתניהו היא להחליף את שר הביטחון ובהמשך להחליף גם את הרמטכ"ל וראש השב"כ. גורמים ביטחוניים חוששים כי היעד של נתניהו הוא השתלטות על צמרת הממסד הבטחוני - ולהציב מינויים מטעמו של עושי דברו בתפקידים הביטחוניים הבכירים. בלשכת נתניהו מכחישים ואומרים כי "ראש הממשלה לא עסק בזה".

בנימין נתניהו ויואב גלנט במסיבת עיתונאים, 11 ביולי 2024. רויטרס
ליל גלנט 2? ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט/רויטרס

נתניהו כבר פיטר את גלנט מתיק הביטחון במרץ 2023 בעקבות התנגדותו למהפכה המשפטית, אך חזר בו בעקבות המחאה הציבורית שפרצה בליל הפיטורים, מה שנודע בתור "ליל גלנט", במהלכו מאות אלפי ישראלים הפגינו ברחובות. מאז, בסביבת נתניהו יש מי שמעוניין להשלים את המהלך ולהדיח את גלנט מתפקידו, אך החשש ממחאה ציבורית נרחבת נוספת בלם את התוכניות עד עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully