וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה הכריזה על יום אבל בעקבות חיסול הנייה; הדגלים הורדו לחצי התורן - גם בישראל

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 12:39

המדינה הכריזה על יום אבל לאומי, והורתה לכלל השגרירויות והנציגויות החוץ שלה ברחבי העולם להוריד את הדגל: "בשל מות הקדושים של איסמעיל הנייה - אחד המנהיגים הבולטים". שר החוץ כ"ץ זימן את סגן השגריר לשיחת נזיפה חמורה: "שייסע לטורקיה ויתאבל יחד עם ארדואן"

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

טורקיה הכריזה הבוקר (שישי) כי יתקיים היום יום אבל בעקבות ההתנקשות באיסמעיל הניה ובשגרירות טורקיה בישראל הורידו את הדגל לחצי התורן. את השגרירות לא ניתן היה להשיג לקבלת תגובה. שר החוץ כ"ץ הגיב לדברים והורה לזמן את סגן השגריר הטורקי לשיחת נזיפה חמורה. הוא מסר כי "ישראל לא תקבל ביטויים של השתתפות באבל כלפי רוצח כמו איסמעיל הנייה שעמד בראש חמאס, שביצע את מעשי האונס והרצח ב-7 לאוקטובר, ואף נשא עם חבריו תפילת הודיה ואיחל הצלחה לרוצחים על רקע תמונות הזוועה בהם צפה מעל מרקע הטלוויזיה.

עוד הוסיף ואמר כי "אם נציגי השגרירות רוצים להתאבל, שייסעו לטורקיה ויתאבלו יחד עם אדונם ארדואן שמחבק את ארגון הטרור חמאס ותומך במעשי הרצח והזוועה שלו".

ההחלטה בנוגע להצהרת האבל הלאומית, שנחתמה אתמול על ידי הנשיא ארדואן, קבעה כי "בשל מות הקדושים של יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אחד המנהיגים הבולטים של העניין הפלסטיני, כתוצאה מהתנקשות מתועבת בטהראן ב-31 ביולי 2024, נמצא לנכון להכריז על יום אבל לאומי. ולהניף דגלים בחצי מטה בכל הארץ ובנציגויות החוץ שלנו עד השקיעה ביום שישי ה-2 באוגוסט 2024".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב ואמר כי "הורדת הדגל לחצי התורן בשגרירות טורקיה בישראל כ"מחווה" להנייה מראה מה בדיוק הם חושבים עלינו. שגריר טורקיה מוזמן להוריד את הדגל לגמרי ולחזור למדינתו. אני קורא לשר החוץ וראש הממשלה לזמן לשימוע את השגריר הטורקי, לקראת סילוקו מהארץ".

גם חבר הכננסת אביגדור ליברמן הגיב לדברים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הדיווח לפיו דגל טורקיה הורד לחצי התורן בבניין השגרירות בתל אביב בעקבות חיסולו של רב המרצחים, המחבל איסמעיל הנייה, הוא ביזיון אחד גדול. לא ייתכן שלמדינה שמתחילת המלחמה התייצבה לצד ארגוני הטרור ואיימה רק השבוע לפלוש למדינת ישראל תהיה שגרירות בלב תל אביב".

דגל טורקיה בשגרירות בתל אביב בחצי התורן בגלל חיסול הנייה. אבשלום ששוני, פלאש 90
"בשל מות הקדושים של יו"ר הלשכה המדינית של חמאס". שגרירות טורקיה בישראל/פלאש 90, אבשלום ששוני
דגל טורקיה בשגרירות בתל אביב בחצי התורן בגלל חיסול הנייה. אבשלום ששוני, פלאש 90
דגל טורקיה בשגרירות בתל אביב בחצי התורן בגלל חיסול הנייה/פלאש 90, אבשלום ששוני

חמאס הודיע שלשום כי ראש הלשכה המדינית איסמעיל הניה חוסל בהפצצה ישראלית בטהראן, שם ביקר כדי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן הנכנס. לפי הודעת משמרות המהפכה שצוטטה בסוכנות הידיעות האיראנית, הבית בו שהה הנייה הותקף. משמרות המהפכה הודיעו כי נפתחה חקירה, ודווח כי גם אחד משומריו של הנייה מת בתקיפה. גופתו של הנייה תועבר מחר לקטאר, שם ייקבר, בתום טקס שייערך לו בטהראן.

בתוך כך, נשיא טורקיה החריף עוד לפני החיסול את האיומים נגד ישראל ואף איים כי יפלוש אליה, ואמר כי "כפי שנכנסנו לקראבך וללוב, אנחנו עשויים לעשות את אותו הדבר לישראל", אמר ארדואן, בהתייחסו לסכסוכים במובלעת הארמנית באזרבייג'ן ובמדינה הצפון אפריקנית. אין סיבה שלא נוכל לעשות זאת. אנחנו רק צריכים להיות חזקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully