וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: חיסול הנייה לא הועיל לקידום הפסקת האש בעזה

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 8:36

נשיא ארה"ב אמר את הדברים לאחר שראש הלשכה המדינית של חמאס נהרג בטהרן, יממה לאחר מותו של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר. מקורות איראניים מסרו כי המדינה תחליט על אסטרטגיית התגובה שלה לאירוע, וכי החיסול בוצע על ידי טיל ששוגר ממדינה אחרת

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הלילה (שישי) כי חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעאיל הנייה, אינו מועיל למגעים להפסקת האש בעזה. זאת, לאחר שיחה שקיים מוקדם יותר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הנייה חוסל בטהראן ומקורות איראניים אמרו לרויטרס כי המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן תחליט על אסטרטגיית התגובה שלה לאירוע. גורם איראני אומר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני שהנייה חוסל באמצעות טיל ששוגר ממדינה אחרת, ולא מתוך איראן. לדבריו, העובדה שהתגובה נעשתה מחוץ לשטח איראן דורשת תגובה בלתי-נמנעת. קטאר, שבה התגורר הנייה, גינתה את חיסולו ואמרה שזו "הסלמה מסוכנת".

פגישת ביידן נתניהו בבית הלבן. ללא, רויטרס
"חיסולו של איסמעאיל הנייה, אינו מועיל למגעים להפסקת האש בעזה". ביידן ונתניהו/רויטרס, ללא
איסמעיל הנייה בטקס השבעה עם נשיא איראן מסעוד. רויטרס
איסמעיל הנייה בטקס השבעה עם נשיא איראן מסעוד/רויטרס

הנייה היה אחת הדמויות הבולטות ביותר בארגון הטרור מאז הקמתו. עם חיסולו, חמאס איבד את שני המנהיגים הפוליטיים הבכירים ביותר שלו מאז 7 באוקטובר, אחרי שסגנו, סאלח אל-עארורי, חוסל בתקיפה בביירות בינואר.

על אף שנחשב לגורם מתון יותר בהשוואה למחליפו בהנהגת חמאס בעזה - יחיא סינוואר - הנייה סומן על ידי ישראל אחרי טבח 7 באוקטובר, אף שמידת מעורבותו הישירה בתכנון המתקפה ובידיעה עליה מוטלת בספק רב. הנייה, שכמה מבניו ובני משפחתו נהרגו במהלך המלחמה של צה"ל בעזה, הגיע כמה פעמים לאיראן מאז 7 באוקטובר, והוא אף ניסה לשכנעה להיכנס ישירות למלחמה, ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully