וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: הצבא נמצא בכוננות גבוהה - ערוכים לכל תרחיש

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 21:36

תא"ל הגרי אמר בהצהרה לגבי הסיוע הבינלאומי במקרה ונצטרך והשיב כי "יש לנו שותפים בינלאומיים שתגברו את כוחותיהם כדי לסייע לנו". עם זאת, "בשלב זה אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף", הוסיף

דובר צה"ל: הצבא נמצא בכוננות גבוהה, אנו ערוכים לכל תרחיש/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת ברקע החיסולים בביירות וטהראן - והאיומים שנשמעו בעקבותיהם.

"החוסן שאתם מפגינים בחודשים האחרונים מאפשר לצה"ל לבצע את משימותיו. הוכחנו שישראל יודעת להתמודד עם איומים בהגנה ובהתקפה. אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת. בשלב זה אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף", אמר תא"ל הגרי.

לגבי הסיוע הבינלאומי במקרה ונצטרך השיב כי "יש לנו שותפים בינלאומיים שתגברו את כוחותיהם כדי לסייע לנו".

ב-72 השעות האחרונות, חוסל ראש הלשכה המדינית של ארגון חמאס, איסמעיל הנייה, בביקור שערך לרגל השבעת הנשיא החדש בטהראן, ורמטכ"ל חיזבאללה, פואד שוכר במתקפה בביירות - שעליה ישראל לקחה אחריות.

פיצוץ עז בשדה התעופה בביירות, 30 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוץ עז בשדה התעופה בביירות, 30 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הגרי נשאל האם הוא יכול לאשר שהנייה נהרג ממטען ולא מטיל והשיב: "אנחנו תקפנו ביום שלישי בלילה בלבנון וחיסלנו את פואד שכור בתקיפה מדויקת. לדבריו, לא הייתה באותו לילה כל תקיפה אווירית נוספת של צה"ל במזרח התיכון.

בעקבות החיסול בביירות, השמיע נסראללה לפני זמן קצר איומים בהחרפת הלחימה מול ישראל: "תחקירים פנימיים שביצע חיזבאללה מאשרים שהוא לא אחראי לירי על מג'דל שמס, אמר. נסראללה טען גם כי ישראל תקפה את המבנה ברובע הדאחייה, בו שהה שוכר, למרות שאוכלס באזרחים. "האויב תקף מבנה מלא אזרחים בזמן החיסול של פואד שוכר. מה שקרה בדאחייה הייתה תוקפנות ולא רק חיסול", הוסיף.

נסראללה חזר על ההכחשה של חיזבאללה בגין מעורבתו של הארגון באירוע - שכבר הופרכה על ידי צה"ל, והדגיש כי "המערכה מול ישראל נכנסה לשלב חדש, ועליה לצפות לתגובה. ישראל לא יודעת באיזו מידה היא חצתה את הקווים האדומים, ותגובת ישראל לכל התקפת חיזבאללה תקבע אם המלחמה תסלים". עם זאת, הוסיף כי תהיה רגיעה רק לאחר שהמלחמה בעזה תסתיים.

למרות חיסלו של שוכר, נסראללה ציין כי ל"ארגון יש מספיק מפקדים כדי למלא את החלל". וכן הדגיש ש"אין דיון על העובדה שהאויב צריך לצפות לתגובתנו. הארגון מחפש דרכים איך להגיב בצורה אמיתית ומלומדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully