וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה אישר את מותו של המפקד הצבאי פואד שוכר

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 20:31

ארגון הטרור השיעי אישר שגופתו של שוכר, שחוסל אתמול, נמצאה בהריסות המבנה שהותקף בביירות על ידי ישראל. שוכר היה מפקד חיזבאללה שאחראי על הטבח במג'דל שמס בו נרצחו 12 ילדים ועל אירועי טרור נוספים שהוכוונו נגד אזרחי ישראל, כך על פי הודעת דובר צה"ל

קויק: צה"ל חיסל את רמטכ"ל חיזבאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיזבאללה אישר הערב (רביעי) את מותו של המפקד הצבאי פואד שוכר, שנהרג אתמול בתקיפה ישראלית בפרבר דאחיה הסמוך לביירות. גופתו של שוכר נמצאה בהריסות המבנה שהותקף אתמול בביירות על ידי ישראל.

בשלישי, כזכור, שוכר חוסל על ידי צה"ל. הוא היה מפקד חיזבאללה שאחראי על הטבח במג'דל שמס בו נרצחו 12 ילדים ועל אירועי טרור נוספים שהוכוונו נגד אזרחי ישראל, כך על פי הודעת דובר צה"ל. התקיפה בוצעה בפרבר דאחיה הסמוך לביירות, שנחשב למעוז חיזבאללה. לפי דיווחים בלבנון, התקיפה בוצעה על ידי כטב"ם ששיגר שלושה טילים לעבר המבנה. מערך הגנה אווירית, מערך הבקרה של חיל האוויר וטייסות קרב העלו את רמת הכוננות לתרחיש תקיפה של כלי טיס לא מאוישים חמושים בשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף עקב התקיפה. בהצהרה מיוחדת לתקשורת שנשא, אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי "פנינו לא למלחמה, אך אנחנו מוכנים אליה היטב". עם זאת, הודה כי אף שמערכות ההגנה האווירית של ישראל טובות מאוד, ההגנה שלהן "לא הרמטית".

רמט"כל חיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רמט"כל חיזבאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עובדת חיסולו של פואד שוכר הייתה נתונה בסימן שאלה עד השעות הקטנות של הלילה. תחילה, בתקשורת הערבית והרוסית דיווחו כי שוכר יצא מהמבנה לפני התקיפה וניסיון החיסול נכשל. גורמים ביטחוניים מסרו גם הם לרויטרס כי הוא שרד את ניסיון החיסול. אולם ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח מאוחר יותר שפואד שוכר כן נהרג בתקיפה. לפי דיווחים בהמשך בכלי תקשורת סעודיים, גופתו של פואד שכר נמצאת בבית חולים בביירות שסביבו נפרסה אבטחה כבדה. לבסוף, דובר צה"ל הוציא אישור רשמי על חיסולו של מפקד חיזבאללה הבכיר.

עם תקיפתו של שוכר בדאחיה בביירות, וחודשים אחרי חיסולו של בכיר חיזבאללה סלאח אל ערורי, צה"ל שבר מחסום בשנית, וקבע כי ביירות לא חסינה מפני תקיפות ישראליות. צה"ל ממתין לתוצאות התקיפה הממוקדת, והעלה דריכות באוויר בים וביבשה על רקע חשש שחיזבאללה ינסה להגיב לתקיפה הממוקדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully