וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים: המערכה מול ישראל נכנסה לשלב חדש - עליה לצפות בתגובה

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 18:19

מנהיג הארגון טען גם כי המפקד הצבאי לא היה אחראי על שיגור הטיל למג'דל שמס, וכן הכחיש את המעורבות של חיזבאללה. "תחקירים פנימיים שביצע חיזבאללה מאשרים שהוא לא אחראי לירי", אמר. לדבריו, "מה שקרה בדאחייה הייתה תוקפנות ולא רק חיסול"

קויק: צה"ל חיסל את רמטכ"ל חיזבאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הכחיש היום (חמישי) בטקס הלוויה של המפקד הצבאי, פואד שוכר, את המיוחס של האחרון כאחראי לשיגור הטיל שהרג 12 ילדים במג'דל שמס.

"תחקירים פנימיים שביצע חיזבאללה מאשרים שהוא לא אחראי לירי על מג'דל שמס, אמר. נסראללה טען גם כי ישראל תקפה את המבנה ברובע הדאחייה, בו שהה שוכר, למרות שאוכלס באזרחים. "האויב תקף מבנה מלא אזרחים בזמן החיסול של פואד שוכר. מה שקרה בדאחייה הייתה תוקפנות ולא רק חיסול", הוסיף.

נסראללה חזר על ההכחשה של חיזבאללה בגין מעורבתו של הארגון באירוע - שכבר הופרכה על ידי צה"ל, והדגיש כי "המערכה מול ישראל נכנסה לשלב חדש, ועליה לצפות לתגובה. ישראל לא יודעת באיזו מידה היא חצתה את הקווים האדומים, ותגובת ישראל לכל התקפת חיזבאללה תקבע אם המלחמה תסלים". עם זאת, הוסיף כי תהיה רגיעה רק לאחר שהמלחמה בעזה תסתיים.

למרות חיסלו של שוכר, נסראללה ציין כי ל"ארגון יש מספיק מפקדים כדי למלא את החלל". וכן הדגיש ש"אין דיון על העובדה שהאויב צריך לצפות לתגובתנו. הארגון מחפש דרכים איך להגיב בצורה אמיתית ומלומדת".

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה עם פואד שוכר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה עם פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל לקח אחריות לפני כמה ימים על חיסלו של שוכר שבוצעה על ידי כטב"ם ששיגר שלושה טילים לעבר המבנה. מערך הגנה אווירית, מערך הבקרה של חיל האוויר וטייסות קרב העלו את רמת הכוננות לתרחיש תקיפה של כלי טיס לא מאוישים חמושים בשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף עקב התקיפה. בהצהרה מיוחדת לתקשורת שנשא, אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי "פנינו לא למלחמה, אך אנחנו מוכנים אליה היטב". עם זאת, הודה כי אף שמערכות ההגנה האווירית של ישראל טובות מאוד, ההגנה שלהן "לא הרמטית".

  • עוד באותו נושא:
  • חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully