וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוואר בודד בצמרת: אחרי חיסול דף - מי הבאים בתור?

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 7:19

בעקבות חיסול ראש הזרוע הצבאית של חמאס, בארגון מחשבים מסלול מחדש. מוחמד סינוואר, אחיו של מנהיג חמאס בעזה, עלול לרשת את דף. את הנייה עשויים להחליף עמיתיו ללשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל או אבו מרזוק. וכולם על הכוונת של ישראל

בווידאו:חיסול מוחמד דף וראפע סלאמה/דובר צה"ל

חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, ועוד לפני כן חיסולו של ראש הלשכה המדינית של הארגון איסמעיל הנייה, יצריך את הארגון לחשב מסלול מחדש - וגם להסתתר היטב, שכן הם על הכוונת של צה"ל ועלולים למצוא את עצמם הבאים בתור לחיסול.

עיקר הלחץ עובר כעת למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, שנותר כמעט לבדו בהנהגת ארגון הטרור ברצועה. אחיו הצעיר, מוחמד סינוואר, עשוי לרשת את מקומו של ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף, שחוסל במתקפת צה"ל בחאן יונס לפני כשבועיים. זאת, לצד המח"טים שעוד פועלים ברצועה ועלולים לזכות בקידום.

את ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שחוסל שלשום בהתנקשות בטהראן, צפויים להחליף עמיתיו לצמרת המדינית של הארגון, חאלד משעל או מוסא אבו מרזוק.

מוחמד דף 
איסמעיל הנייה 
מרוואן עיסא 
פואד שוכר 
סאלח אל עארורי 
יחיא סינוואר. רויטרס, Creative Commons, ShutterStock , דובר צהל, עיבוד תמונה
מרגיש את הלחץ ונאלץ להסתתר היטב. יחיא סינוואר ומנהיגי ציר הטרור המחוסלים/עיבוד תמונה, רויטרס, Creative Commons, ShutterStock , דובר צהל

צה"ל ושב"כ אישרו אמש (חמישי), אחרי כמה שבועות של המתנה מתוחה, כי מוחמד דף חוסל בתקיפה בחאן יונס. באותה התקיפה חוסל סגנו של דף, מפקד חטיבת עזה של חמאס, ראפע סלאמה.

זאת, לאחר שמוקדם יותר חמאס הודיע כי ראש הלשכה המדינית איסמעיל הניה חוסל בהפצצה ישראלית בטהראן, שם ביקר כדי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן הנכנס. לפי הודעת משמרות המהפכה שצוטטה בסוכנות הידיעות האיראנית, הבית בו שהה הנייה הותקף. משמרות המהפכה הודיעו כי נפתחה חקירה, ודווח כי גם אחד משומריו של הנייה מת בתקיפה. גופתו של הנייה הועברה לקטאר, שם נקבר, בתום טקס שנערך לו בטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully