וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל עשתה טעות אסטרטגית": אלפים בהלוויית הנייה בטהראן, חמינאי בכה

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 11:30

מנהיגי איראן וראשי ארגוני הטרור הפלסטיניים הובילו את הטקס, יממה אחרי החיסול הדרמטי של מנהיג חמאס שיוחס לישראל. המשטר מבטיח נקמה, אך לפי דיווח בריטי, המערב מפעיל עליו לחצים כדי שימנע מתגובה חריפה. מחר ייקבר הנייה בקטאר

בווידאו:האמאם עלי חמינאי בהלוויתו של אסמאעיל הנייה, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, ונציגי ארגוני הטרור הפלסטיניים הובילו היום (חמישי) את התפילות במהלך טקס הלוייתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה ושומר ראשו, שנהרגו אתמול בתקיפה דרמטית בטהראן שיוחסה לישראל.

חמינאי התפלל והזיל דמעה סמוך לארונו של הנייה באוניברסיטת טהראן, בזמן שהנשיא החדש של איראן, מסעוד פזשכיאן, עמד לידו. בהמשך, ארונות הקבורה הועברו למשאית שנסעה ברחובות לכיוון כיכר אזאדי בטהראן, כשאנשים השליכו עליהם פרחים. מפגינים אחזו בשלטים בגנות ישראל, ועל כרזה גדולה בטהראן נכתב בעברית: "חכו לעונש חריף".

"ישראל עשתה טעות אסטרטגית", איים יו"ר הפרלמנט, מוחמד באקר קאליבאף. בעיתון טהראן טיימס, המתפרסם בשפה האנגלית, נכתב על עמוד השער הבוקר לצד תמונתו של הנייה: "אורח יקר שלנו, הדם שלך לא נשפך לשווא".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, בטקס הלווייתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
חמינאי מוביל את התפילות לצד ארונו של הנייה, היום/רויטרס

לאחר טקס ההלוויה בטהראן, שבו השתתפו אלפים, תעבר גופתו של הנייה לקטאר, שבה התגורר ושבה ייקבר מחר. בינתיים, מדינות המערב מפעילות לחץ על איראן כדי שזו תמנע מתגובה חריפה נגד ישראל, כך לפי דיווח בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס". זאת אחרי שאתמול דווח בניו יורק טיימס שחמינאי כבר נתן הוראה לפגוע ישירות בישראל, שלא קיבלה אחריות רשמית על החיסול של הנייה.

עוד בוואלה

אסמאעיל הנייה: בן טיפוחיו של אחמד יאסין שעלה להנהגת חמאס

לכתבה המלאה
הפגנה נגד ישראל בעקבות חיסול מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן, איראן, 31 ביולי 2024. רויטרס
באיראן מבטיחים תגובה חריפה. שלט של הנייה עם מסר לישראל בטהראן/רויטרס

הנייה הגיע לטהראן כדי להשתתף בטקס ההשבעה של פזשכיאן, שנערך ביום שלישי. יחד עמו הגיעו לאיראן מנהיגים אחרים של ארגוני הטרור באזור, בהם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה, ונציגים מחיזבאללה והמורדים החות'ים בתימן.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, שנפגש אף עם חמינאי במהלך הביקור בטהראן, נהרג שעות לאחר מכן בתקיפה אווירית שפגעה במבנה שבו שהה. משמרות המהפכה הודיעו שהם חוקרים את המתקפה, אך לא סיפקו פרטים רשמיים עד כה.

הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
כרזות של הנייה וקאסם סולימנאי בהלוויה, היום/רויטרס
הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
ההלוויה של הנייה/רויטרס

לפי דיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם איראן, שוגר לעבר המבנה של הנייה טיל מחוץ לאיראן. לעומת זאת, בערוץ סקיי ניוז בשפה הערבית, צוטטו גורמים איראניים שטענו שהחיסול בוצע ממבנה סמוך.

ישראל התחייבה לחסל את כל הנהגת חמאס - הצבאית והפוליטית - בעקבות הטבח של 7 באוקטובר. שעות לפני התקיפה בטהראן, תקף חיל האוויר בביירות והרג את המפקד הצבאי של חיזבאללה, פואד שוכור, בתגובה על טבח 12 הילדים במג'דל שמס.

חיזבאללה טרם הגיב על כך, ולפי הדיווח שפורסם אתמול בניו יורק טיימס, ייתכן שהוא יהיה חלק מהתגובה הרחבה של איראן, יחד עם החות'ים וארגוני טרור אחרים באזור. חמינאי, לפי הדיווח, הורה על התקיפה הישירה של ישראל בתום פגישה דחופה של המועצה העליונה לביטחון לאומי אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully