וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעין הסערה: הפרקליטה הצבאית לקחה החלטה אמיצה בפרשת שדה תימן - וניצבת מול ביקורת

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 17:27

יפעת תומר-ירושלמי מצויה בעין הסערה הציבורית בשל מעצר המילואימניקים שחשודים בהתעללות חמורה. מלימודי המשפטים בהצטיינות באוניברסיטה ועד למינויה לפרקליטה הצבאית הראשית והפיכתה לאלופה השנייה בהיסטוריה של צה"ל | וואלה משרטטת פרופיל

אברהם אקלום בשדה תימן עם צבי סוכות/אינסטגרם

"לא כל אירוע חריג מצדיק פתיחה בחקירה פלילית - והיא נפתחת רק כשיש חשד סביר לעבירה. כך גם בעניין של מדיניות, בודק הצבא תלונות ודיווחים להפרה של הדין. הדיווחים נקלטים מהתקשורת, מארגונים בין לאומיים וגם מדיווחים של מפקדים, המזהים מעשים בלתי ראויים בשטח": כך אמרה הפרקליטה הצבאית הראשית (הפצ"רית), יפעת תומר ירושלמי, בתחילת החודש בכנס חיפה למשפט שנערך באוניברסיטת חיפה.


מאז חלפו מספר שבועות והפרקליטה הצבאית מצאה את עצמה בעין הסערה הציבורית לאחר שהחקירה הסמויה בעניינם של עשרה חיילי מילואים שחשודים בהתעללות במחבל מכוח נוחב'ה הפכה להיות גלויה. מוקדם יותר הבוקר החליט בית הדין הצבאי בבית ליד להאריך את מעצרם של שמונה מהם בעוד שהשניים הנוספים שוחררו למעצר בית.

אתמול הייתי בבית ליד במשך שעות ארוכות. שוחחתי עם המפגינים, אפילו השלמתי להם מניין לתפילת מנחה. עיקר הביקורת ששמעתי מהם הייתה כלפי הפרקליטה הצבאית. עם זאת עושה רושם שהציבור לא מכיר מספיק את פועלה ולכן בשורות הבאות ננסה לשרטט פרופיל קצר אך ממצה לדמותה דרך התחנות המרכזיות בקריירה שלה.

יפעת תומר-ירושלמי. דובר צה"ל
יפעת תומר-ירושלמי/דובר צה"ל

בשנת 1996 היא סיימה לימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים בהצטיינות. בשנת 1997 היא הוסמכה לאחר שנת התמחות כעורכת דין ולאחר מכן היא התגייסה לפרקליטות הצבאית שם היא שירתה עד לשנת 2007.

בשנת 2007 היא מונתה לכהונת שופטת בבית הדין הצבאי המחוזי במחוז מרכז. בשנת 2010 היא קודמה לתפקיד סגנית נשיא בית הדין הצבאי המחוזי מרכז. בתפקידה בתור שופטת צבאית היא גילתה קשיחות נגד הפרקליטות הצבאית והיא החליטה לבטל כתב אישום שהוגש נגד חייל שהיה חשוד במעשה מגונה בחיילת בגלל שהפרקליטות הצבאית לא זימנה אותו לשימוע לפני הגשת כתב אישום כפי שהיא הייתה מחויבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אברהם אקלום בשדה תימן עם צבי סוכות. אינסטגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אברהם אקלום בשדה תימן עם צבי סוכות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אינסטגרם

ב-1 לספטמבר 2021 מונתה לתפקיד הפרקליטה הצבאית הראשית זאת לאחר שסיימה את תפקידה בתור כיועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר (יוהל"ם), בכך היא עשתה היסטוריה שמונתה להיות האלופה השניה בהיסטוריה של צה"ל. קדמה לה האלופה במיל' אורנה ברביאי. בתפקיד היא החליפה את האלוף במיל' שרון אפק שמשמש כיום בתפקיד המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה.
אין ספק שמלחמת חרבות ברזל ובעיקר ההתמודדות עם בתי הדין הבינלאומיים בהאג מהווים אתגר משמעותי מאד כלפי הפרקליטה הצבאית הראשית. ההתמודדות הזאת יחד עם הזירה הפנימית ועם העובדה שתומר ירושלמי מתכוונת לאכוף את הדין יוצרים סיטואציה מורכבת לחלוטין שאיתה היא מתמודדת כעת.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully