וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הצבאי האריך את מעצרם של החיילים החשודים בהתעללות במחבל

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 10:22

מעצרם של השמונה הוארך עד ליום ראשון הקרוב. שופט בית הדין סא"ל טובי הארט כתב: "החשדות שהוצגו בפניי מבססות חשד סביר מובהר כי הפגיעה הרלבנטית בעצור אכן התרחשה מידי החשודים במהלך האירוע הרלוונטי"

אלימות בין חיילים למפגינים בבית ליד/27א'

הוארך מעצרם של שמונת חיילי המילואים שחשודים בהתעללות חמורה במחבל חמאס מכוח הנוח'בה, כך עולה מהחלטת שופט בית הדין הצבאי בבית ליד, סגן אלוף, טובי הארט. ההחלטה ניתנה סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר והיא הותרה לפרסום אך שמות החשודים עדיין אסורים בפרסום. מהחלטה עולה כי חקירה סמויה שנוהלה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בעניין החלה לפני שלושה שבועות לפני שהחקירה הפכה להיות גלויה.

קודם לכן, שני עצורים נוספים שוחררו ממעצר, כך עולה משיחה שערך וואלה עם סנגורו של אחד מהם, עו"ד אפרים דמרי, זאת משום שלא נמצאו די ראיות לבסס את שותפותם בביצוע המעשים.

עו"ד אבי עמירם. באדיבות המצולמים
עו״ד אבי עמירם - מייצג את אחד הלוחמים בפרשה/באדיבות המצולמים
בית ליד : המפגינים פרצו לבניין בית הדין הצבאי. Giphy
החקירה התנהלה באופן סמוי במשך 3 שבועות/Giphy

בהחלטה של בית הדין הצבאי מלפנות בוקר עולה כי הסנגורים אינם חולקים שנגרמו לעצור חבלות משמעותיות, לרבות חבלות רקטליות אך עם זאת הסנגורים טענו, בין היתר, כי ייתכן שהמחבל לא נפגע על ידי החיילים. את טענות אלה השופט דחה תוך כדי שהוא כותב: "הוצגו בפניי ראיות משמעותיות שחזרות כולן את החשד ועמודת בסתירה לכאורה לגרסותיהם של החשודים. ראיות אלה מבססות חשד סביר מובהר כעי הפגיעה הרלבנטית בעצור אכן התחרשה מידי החשודים במהלך האירוע הרלוונטי, ואין עולות בקנה אחד עם האפשרות האחרות שהוצעו."

הסנגורים בתיק אל"מ במיל' עו"ד אבי עמירם עו"ד סרן ליאור פורת מייצגים מטעם הסנגוריה הצבאית את העצורים בתיק מקריאת יתר ההחלטה עולה כי הסיבה שבגינה נותרו החשודים במעצר היא החשש לשיבוש הליכי משפט, כך עולה גם מהחלטתו של השופט הארט אך עם זאת יש לציין כי מאז המעצר לא נשמרה הפרדה בין החשודים והשופט הארט אף התייחס לכך וכתב "אין בכך כדי לגרוע מהחשש הקונקרטי שהוצג בפני בית הדין."

בסיום החלטתו כתב השופט הארט: "אומר את המובן מאליו בתמצית, כי חל איסור לפגוע שלא לצורך בעצורים, תהיה חומרת פשעיהם גדולה כפי שתהא. כך מחייבים החוק וכך מחייבם ערכי צה"ל. במדינת חוק לא ניתן להימנע מחקירת חשדות מעין אלה. נקיטה באלימות חמורה ללא צורך כלפי עצור עשויה להקים עילה של מסוכנות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully