וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטה הצבאית הראשית: "גם במלחמה צודקת, מחויב הצבא בדיני מלחמה"

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 20:19

האלופה יפעת תומר ירושלמי נאמה בכנס חיפה למשפט, וציינה את חשיבות שמירת החוק במהלך לחימה. בתוך כך, התייחסה לחיילים הסדירים: "לעיתים צריכים לקבל החלטות בשבריר של רגע", והוסיפה: "לא כל אירוע חריג מצדיק פתיחה בחקירה פלילית - היא נפתחת שיש חשד סביר לעבירה"

הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, בכנס חיפה למשפט.11 ביולי 2024. ביני אשכנזי
"אין ולא יכול להיות חולק בדבר צדקתה של מלחמת חרבות ברזל". הפצ"רית יפעת תומר ירושלמי/ביני אשכנזי

הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, נאמה היום (חמישי) במסגרת כנס חיפה למשפט, והתייחסה לחשיבות של שמירה על דיני מלחמה במהלך מלחמת חרבות ברזל, הביקורת נגד המוסדות המשפטיים הצבאיים ותפקיד צה"ל כצבא מוסרי.

בפתיחת הדברים אמרה ירושלמי כי "אין ולא יכול להיות חולק בדבר צדקתה של מלחמת חרבות ברזל, זאת בראשיתה בטבח הכי גדול שקרה לעם היהודי מאז השואה. במיוחד כשמדובר באויב ששב ומבהיר שישוב ויעשה זאת שוב אם יוכל. גם במוצדקת שבמלחמת מחויב צבא שומר חוק בשמירת דיני המלחמה. החובה לאפשר סיוע המוניטרי והאיסור לבזוז רכוש. יחידת הפרקליטות הצבאית אמונה על הטמעת דיני המלחמה ועל מתן ייעוץ משפטי למפקדים במהלך המלחמה. ועדיין, היא מחויבת לחקור ולהעמיד לדין את מי שחייב לעמוד לדין".

יפעת תומר-ירושלמי. דובר צה"ל
"גם במוצדקת שבמלחמת מחויב צבא שומר חוק בשמירת דיני המלחמה". הפצ"רית יפעת תומר ירושלמי/דובר צה"ל

עוד הוסיפה האלופה כי "גם הבדיקה והחקירה של חשדות בדיני המלחמה אינן פעילות חיצונית לצבא - היא חלק מפעילותו של צה"ל. החובה של הצבא לחקור חשדות לעבירות במלחמה היא חלק משלטון החוק ומהתחקור המסייע לצבא ללמוד ולהשתפר".

"לא כל אירוע חריג מצדיק פתיחה בחקירה פלילית - והיא נפתחת רק כשיש חשד סביר לעבירה. כך גם בעניין של מדיניות, בודק הצבא תלונות ודיווחים להפרה של הדין. הדיווחים נקלטים מהתקשורת, מארגונים בין לאומיים וגם מדיווחים של מפקדים, המזהים מעשים בלתי ראויים בשטח", מסרה ירושלמי.

לסיום, התייחסה הפצ"רית לקושי של לוחמים והביקורת על מערך הפקליטות ואמר כי "אי אפשר להתעלם מהעובדה שהחלטות של חיילים בשטח לעתים מתקבלות בשבריר של רגע. הניסניות השונים להכניס מורא בליבם של אנשי מערכת אכיפת החוק בצה"ל וכלפי הפרקליטות הצבאית לא יצלח, ולא ישפיע על אף אדם במערכת אכיפת החוק בצה"ל שפועלת בענייניות וביעילות מתוך מחויבות לשלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully