וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: ארה"ב לא עודכנה מראש על חיסולו של הנייה

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 14:42

בראיון שהעניק לתקשורת בסינגפור, הסביר שר החוץ האמריקני שקשה להעריך מה תהיה ההשפעה של החיסול על המו"מ לשחרור החטופים, והוסיף כי הסכם לשחרור החטופים והפסקת אש הוא עדיין הדרך הטובה ביותר להוריד את המתיחות באזור

מחלקים בקלאוות אחרי החיסול של הנייה/יניר יגנה

בראיון שהעניק היום (רביעי) לתקשורת בסינגפור, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן התייחס לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה ואמר כי ארה"ב לא ידעה על החיסול מראש ולא הייתה מעורבת בו. בלינקן אמר שקשה להעריך מה תהיה ההשפעה של החיסול על המו"מ לשחרור החטופים, והוסיף כי הסכם לשחרור החטופים והפסקת אש הוא עדיין הדרך הטובה ביותר להוריד את המתיחות באזור.

במקביל, חמאס מודיע כי טקס ההלוויה העממי עבור איסמעיל הנייה יתקיים ביום חמישי בטהראן. לאחר מכן, גופתו תועבר לדוחא שם יתקיים טקס הלוויה נוסף. עם סיום מסע ההלוויה, הוא ייקבר בבית קברות בדוחא.

איסמעיל הנייה. רויטרס
תיערך לו הלוויה בטהראן, והוא יקבר בדוחא. איסמעיל הניה/רויטרס

הפנטגון מסר כי שר ההגנה האמריקני אוסטין שוחח היום בטלפון עם שר הביטחון גלנט ודן עמו על התקיפה הישראלית בביירות' בתגובה למתקפת חיזבאללה על מג'דל שאמס. אוסטין אמר לגלנט שארה"ב מחויבת לביטחון ישראל ותומכת בזכותה של ישראל להגנה עצמית. השניים גם דנו על המאמצים להשיג פתרון דיפלומטי בגבול הצפון שיאפשר לתושבים לחזור לבתיהם

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין במסיבת עיתונאים בקרייה בתל אביב, 18 בדצמבר 2023. רויטרס
"ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל ותומכת בזכותה להגנה עצמית". שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין/רויטרס

מדינות אויב וגורמים עוינים לישראל ברחבי העולם הגיבו גם הם היום לחיסולו של ראש הלשכה המדינית. נשיא איראן מסעוד פזשכיאן הזהיר שטהראן תגרום לישראל "להתחרט על מעשיה הפחדניים". מנהיג איראן חמינאי איים: ישראל תיענש בחומרה על ההתנקשות בהנייה בשטחנו. לדבריו, "זו חובתנו הקדושה לנקום את דמו". נשיא טורקיה ארדואן הגיב גם הוא הבוקר ותקף: החיסול של הנייה נועד לשבור את רוחם של הפלסטינים, אבל "הברבריות הציונית" לא תשיג את מטרותיה. ברוסיה מכנים את החיסול כ"התנקשות פוליטית". מצרים, בעלת ברית של ישראל ומתווכת במו"מ חטופים, גינתה את "מדיניות ההסלמה המסוכנת" של ישראל והזהירה מהשלכות מדיניות החיסולים והפרת הריבונות של מדינות.

קטאר, שבה התגורר הנייה, גינתה את חיסולו ואמרה שזו "הסלמה מסוכנת", וראש ממשלת קטאר, שמוביל את מאמצי התיווך מטעם הנסיכות, אמר על חיסול הנייה: "איך התיווך יכול להצליח כשצד אחד מתנקש בנושא ונותן בצד השני?". מוסא אבו מרזוק, בכיר בלשכה המדינית של חמאס, הזהיר שהחיסול של הנייה "לא יעבור בשתיקה". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את ההתנקשות בהנייה כ"מעשה פחדני והתפתחות מסוכנת". הארגונים הפלסטיניים קוראים לשביתה כללית בעקבות החיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully