וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה מפזרים הפגנה? שוטר תועד מושך בזקנים של חרדים בת"א

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 19:18

בתיעוד שהגיע לידי וואלה מהפגנה מול כנס החשיפה של צה"ל למתגייסים חרדים, נראה השוטר מושך בזקנם של שני מפגינים בשתי הזדמנויות שונות. מדובר בהפגנה של הפלג החרדי הירושלמי, שנוקט בקו קיצוני מאוד נגד גיוס או שיתוף פעולה עם צה"ל

שוטר מושך בזקנים של מפגינים חרדים בהפגנה מחוץ לבית החייל בתל אביב/מערכת וואלה

במהלך ההפגנה שנערכה אתמול (שלישי) מחוץ לכנס חשיפה של צה"ל למתגייסים חרדים בבית החייל בתל אביב - אחד השוטרים שניסה להשליט סדר במקום משך בזקן של שני מפגינים בשתי הזדמנויות שונות.

בקטע וידאו שהגיע לידי וואלה נראה השוטר מנסה למשוך אותם מהמקום על ידי משיכה בזקן אך ללא הצלחה. מדובר במפגינים של הפלג הירושלמי הקיצוני שנוקטים בקו קיצוני מאוד נגד גיוס או שיתוף פעולה עם צה"ל, והם מחו במקום במשך שעות ארוכות.

שוטר מושך בזקנים של מפגינים חרדים בהפגנה מחוץ לבית החייל בתל אביב, 30 ביולי 2024. ללא, אתר רשמי
שוטר מושך בזקנים של מפגינים חרדים בהפגנה מחוץ לבית החייל בתל אביב/אתר רשמי, ללא

אמש באותה הפגנה, המוחים צעקו לעבר המשתתפים בכנס קריאות גנאי, ובהן "החיילים בעזה לא שומרים עלינו, התורה שומרת עלינו", "נמות ולא נתגייס" ו-"המבנה הזה טמא, אל תכנסו אליו". עימותים אלימים נרשמו בין המפגינים לשוטרים לאחר שחלק מהמוחים ניסו לפרוץ לתוך המבנה שבו נערך הכנס. מוקדם יותר המפגינים קרעו חוברות הסברה של צה"ל שהוכנו לטובת המתגייסים החרדים.

תא"ל שי טייב, ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל, הגיע למקום והותקף על ידי מאות מהמוחים. הם ניסו למנוע את כניסתו בגופם, קראו לעברו "רוצח" ו"נאצי". לאחר מעורבות של השוטרים הוא הצליח להיכנס לבניין. זאת פעם שניה שהוא סופג התקפה מסוג זה, אחרי הפעם האחרונה במהלך ביקורו אצל הרב דוד לייבל בבני ברק שפועל יחד עם קציני צה"ל להקים חטיבה חרדית בצה"ל.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פעלה במשך שעות ארוכות על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע מפורעים בהפגנה בלתי חוקית לפרוץ לבית החייל, תוך שהם חוסמים כבישים ומתעמתים בצורה אלימה עם השוטרים. במהלך ההפגנה הבלתי חוקית 10 פורעים נעצרו בגין תקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי. כל טענה על התנהגות השוטרים החורגת מן המקובל, ראוי שתיבחן ע"י הגורמים המוסמכים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully