וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היזהרו מלסייע לו": מנהיגים חרדים נגד הרב שפועל להקמת חטיבה חרדית בצה"ל

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 8:52

רבנים מהזרם הליטאי פרסמו הלילה מכתב חריף נגד הרב דוד לייבל, מנהיג קהילה של חרדים עובדים, שפועל יחד עם צה"ל לגייס צעירים חרדים לשירות צבאי. הם כתבו: "יוזמותיו ומעשיו הם סכנה לעתיד עולם התורה, מנעו ממנו להוציא את זממו לפועל"

L:\חדשות\פליירים מוכנים\2024\יוני\25.06.24/מערכת וואלה!

מנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי, הרבנים דב לנדו ומשה הלל הירש, פרסמו הלילה (שלישי) מכתב חריף נגד הרב דוד לייבל, מנהיג קהילה של חרדים עובדים שפועל בשבועות האחרונים יחד עם צה"ל כדי להקים חטיבה חרדית, זאת במסגרת הניסיונות לגייס עוד חרדים לשירות צבאי.

במכתב שהתפרסם בביטאון "יתד נאמן" שמייצג את סיעת דגל התורה בראשה עומד ח"כ משה גפני נכתב בין היתר כי "כל השקפותיו (של הרב לייבל - י"א) הם רוח רעה וזרה בכרם בית ישראל".

הרבנים לנדו והירש כותבים כך: "בעת האחרונה קם מתריס כנגד זה בטענות כזב ושוא ותולה עצמו בנימוקי כחש ובוקי סריקי, ופועל ביוזמות חמודות ומסוכנות על מנת לשנות את צביון עולם התורה ולמעט לומדי התורה, ומשפיע על שומעיו לסור מהנהגת דעת תורה לחצוב בורות נשברים, ואף מסתייע באלו אשר תכליתם לאבד את היהדות החרדית והגדיל לפתוח מוסדות שעטנז לבני הישיבות, והוא זיוף גמור, ואף פועל להקים מסלולים בשם 'משמר התורה' ובזה להביא לידי גיוס בני ישיבות, ואף מציג שדעת הרבנים מסכמת עמו".

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל. דוברות משטרת ישראל
מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל/דוברות משטרת ישראל

הרבנים הוסיפו: "על כן הננו במחאה נמרצת ואזהרה כי כל השקפותיו הם רוח רעה וזרה בכרם בית ישראל, וכלל יוזמותיו ומעשיו כוונתם להזיק והם סכנה לעתיד עולם התורה, ועל כן יש להיזהר מליתן לו סיוע והכרה, ולמנוע ממנו להוציא, זממו לפועל, הרחק מעליך דרכו".

הרב לייבל היה בלב הסערה לפני כשבועיים לאחר שביקרו בביתו בבני ברק שני קצינים בכירים בצה"ל, אלוף דוד זיני ותא"ל שי טייב, כחלק מהניסיון לגיוס חרדים בהסכמה. בסיום הפגישה עמו, הקצינים הותקפו בחפצים על ידי חרדים קיצונים מהפלג הירושלמי. לא היה מדובר במפגש ראשון של בכירי צה"ל עם הרב לייבל שמעורב בגיבוש ובהקמה של החטיבה החרדית בצה"ל. כעת, פעולותיו עוררו עליו זעם גדול מאוד בהנהגה החרדית הבכירה.

הרב לייבל הגיב למכתב הפומבי נגדו וכתב: "המצב לאחרונה הוא שישנם בחורים שלא השתלבו בישיבות קדושות ועוסקים בענינים אחרים. כל אותם בחורים לא יאותו להטות שכמם למעצר או שלילת זכויות כלשהי וסופם שילכו למסגרות לא מפוקחות. ולכן פעלנו להקים מוסד, שוודאי לא נועד למי שבוחרים בחיים של תורה בלבד, אבל יועיל לאותם בחורים ללמוד ענייני הלכה ואמונה ולהכינם לחיי המעשה בלומדם מקצוע כראוי מתוך השקפה יהודית של בני תורה. וגם השתדלנו לפעול בתחום זה של הצבא, עבור אלו שאינם בנויים לעמוד בנסיונות של סנקציות כלשהן, וסופם שיתגייסו לצבא, שיהיה להם שם מקום שיחזק אותם ויאפשר להם חיים לאור ההלכה עם קביעות עתים לתורה לצד השירות הצבאי באופן שיישארו יהודים נאמנים לתורה ולתעודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully