וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה בתגובה ראשונה: "פואד שוכר היה במבנה שהופצץ, לא ידוע מה עלה בגורלו"

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 9:59

בהודעה הראשונה על ההתקפה בביירות, בארגון הטרור לא אימתו את חיסולו של שוכר אך אישרו את נוכחותו בבניין. "האויב תקף את הפרבר הדרומי של ביירות, מנהיג הג'יהאד פואד שוקר נכח בבניין זה", מסרו, והבהירו: ‏"פועלים לפינוי ההריסות וממתינים לתוצאה שתגיע בנוגע לגורלו"

תקיפה ישראלית בביירות, 30 ביולי 2024/על פי סעיף

חיזבאללה אישר הבוקר (רביעי) כי רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר היה במבנה שהופצץ אתמול, אבל אומר שהוא עדיין לא יודע מה על בגורלו.

בהודעה הראשונה על החיסול, לא אימתו בחיזבאללה את חיסולו של שוכר אך אישרו את נוכחותו בבניין. "כפי שנודע, האויב תקף אתמול, יום ג', 30/07/2024 את הפרבר הדרומי של ביירות, כשהוא מכוון לבניין מגורים באחת משכונותיו, מה שהוביל למותם של מספר אזרחים, לפציעת אחרים, והרס גדול למספר קומות בבניין", כתבו בהודעה הרשמית. "מנהיג הג'יהאד מר פואד שוקר (חאג' מוחסן), נכח אז בבניין זה". ‏

לאחר מכן, אמרו שבעקבות ההריסות לא ידוע מצבו של שוכר. "מאז התרחשות האירוע פועלים צוותי ההגנה האזרחית במרץ, אך לאט, לפינוי ההריסות עקב מצב השכבות ההרוסות, ועדיין ממתינים לתוצאה שיגיעו המעורבים במבצע זה בנוגע לגורל המנהיג".

פיצוץ עז בשדה התעופה בביירות, 30 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"פועלים לפינוי ההריסות ועדיין ממתינים לתוצאה שיגיעו בנוגע לגורלו". ההריסות בביירות לאחר חיסול שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רמט"כל חיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בצה"ל אימתו את חיסולו. רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על פי הודעת דובר צה"ל פואד שוכר, מפקד חיזבאללה שאחראי על הטבח במג'דל שמס בו נרצחו 12 ילדים ועל אירועי טרור נוספים שהוכוונו נגד אזרחי ישראל - חוסל. התקיפה בוצעה בפרבר דאחיה הסמוך לביירות, שנחשב למעוז חיזבאללה. לפי דיווחים בלבנון, התקיפה בוצעה על ידי כטב"ם ששיגר שלושה טילים לעבר המבנה. מערך הגנה אווירית, מערך הבקרה של חיל האוויר וטייסות קרב העלו את רמת הכוננות לתרחיש תקיפה של כלי טיס לא מאוישים חמושים בשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף עקב התקיפה. בהצהרה מיוחדת לתקשורת שנשא, אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי "פנינו לא למלחמה, אך אנחנו מוכנים אליה היטב". עם זאת, הודה כי אף שמערכות ההגנה האווירית של ישראל טובות מאוד, ההגנה שלהן "לא הרמטית".

חוסל מספר 2 בחיזבאללה פואד שוכר. ללא, אתר רשמי
"אחראי על הטבח במג'דל שמס". פואד שוכר/אתר רשמי, ללא

מי אתה פואד שוכר?

שוכר הוא רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חיזבאללה ונחשב לשני בחשיבותו בארגון הטרור. הוא גדל תחת עימאד מורנייה, רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר שחוסל על ידי ארה"ב והמוסד. שוכר הוא גם יועץ קרוב של מזכ"ל הארגון נסראללה, מפקד פרויקט דיוק הטילים השאפתני של חיזבאללה, ומכהן כחבר בגוף הבכיר של הארגון - מועצת הג'יהאד. מעבר לפעולות טרור שהכווין נגד ישראלים, שוכר גם מבוקש בארה"ב על רצח 241 לוחמי מארינס. מחלקת המדינה האמריקנית מציעה חמישה מיליוני דולר למוסר מידע שיסייע להעמידו לדין.

כחלק מתפקידו כייעוץ התעסק גם בתכנון וניהול מלחמה. הוא הצטרף לארגון בשנת 1985, ומאז ביצע תפקידים רבים. במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג'יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של חיזבאללה. בשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר בנימין אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סואעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully