וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידיו מגואלות בדם של ישראלים רבים": תגובות במערכת הפוליטית לחיסול פואד שוכר

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 1:13

לאחר שצה"ל אישר סופית כי מספר 2 בארגון הטרור אכן חוסל, בכירים בצמרת הביטחונית והפוליטית מגיבים למבצע. עוד לפני ההודעה הרשמית, היו אלה שמיהרו לחגוג את ההישג: "מי שדופק בדלת לבסוף ישמע תשובה"

בווידאו: שר הביטחון מצהיר כי בפני מחבלי חמאס עומד האפשרות להכנע או למות/צילום: לע"מ

צה"ל חיסל אמש (שלישי) את פואד שוכר, מפקד חיזבאללה שאחראי על הטבח במג'דל שמס בו נרצחו 12 ילדים ועל אירועי טרור נוספים שהוכוונו נגד אזרחי ישראל, כך על פי הודעת דובר צה"ל. שוכר היה רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חיזבאללה ונחשב למספר 2 בארגון הטרור. מעבר לפעולות טרור שהכווין נגד ישראלים, שוכר גם מבוקש בארה"ב על רצח 241 לוחמי מארינס.

לפני ההודעה הרשמית על חיסולו, חברי הממשלה הגיבו באופן חד וקצר לדיווח. שר הביטחון יואב גלנט הגיב בחשבון ב-X שלו "חיזבאללה חצה את הקו האדום". השר לביטחון לאומי כתב "כל כאלב ביג'י יומו". ח"כ אלמוג כהן כתב גם כן "מי שדופק בדלת לבסוף ישמע תשובה", וקטי שטרית מהליכוד כתבה: "כן יאבדו כל אויביך ישראל".

לאחר אישור החיסול גלנט פרסם בשנית בחשבונו ואמר כי "בפעולה קטלנית, מדויקת ומקצועית, כוחות צה"ל חיסלו הלילה את רמטכ"ל חיזבאללה.ידיו של סיד מחסן מגואלות בדמם של ישראלים רבים, הלילה הוכחנו שהדם הזה איננו הפקר וכי אין מקום אליו נרתע מלהגיע, כדי לגבות מחיר כבד על פגיעה בישראל.תודתי והערכתי העמוקה לצה"ל - לרמטכ"ל, למפקדים ולמבצעים - אנשי חיל האוויר והמודיעין. יכולתכם מקנה לנו ביטחון וגאווה, בזכותכם אנו יכולים לעמוד איתן נגד אויבנו ולהבטיח את המשך קיומנו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב גם כן בחשבון ה-X שלו לאחר האישור הרשמי של צה"ל וכתב בקצרה, בזהה לשטרית: "כן יאבדו כל אויביך ישראל".

רמט"כל חיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חוסל או לא חוסל? זאת השאלה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שוכר הוא רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חיזבאללה ונחשב למספר 2 בארגון הטרור. הוא גדל תחת עימאד מורנייה, רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר שחוסל על ידי ארה"ב והמוסד. שוכר הוא גם יועץ קרוב של מזכ"ל הארגון נסראללה, מפקד פרויקט דיוק הטילים השאפתני של חיזבאללה, ומכהן כחבר בגוף הבכיר של הארגון - מועצת הג'יהאד.

מעבר לפעולות טרור שהכווין נגד ישראלים, שוכר גם מבוקש בארה"ב על רצח 241 לוחמי מארינס. מחלקת המדינה האמריקנית מציעה חמישה מיליוני דולר למוסר מידע שיסייע להעמידו לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully