וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההישגים המשמעותיים של אוגדה 98 בעזה - והמבט ללבנון

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 18:00

האוגדה עשתה מהפכה של ממש בתחום הלוחמה הת- קרקעית. לוחמי האוגדה הצליחו לנוע במנהרות, לנהל קרבות פנים מול פנים בתוכן, ולבצע פעולות אפקטיביות גם מעל הקרקע כדי להשלים את משימת ההשמדה. אבל בלבנון ממתין אתגר אחר

תיעוד חיסול מחבל במנהרה/דובר צה"ל

אוגדה 98 נערכת לסיום כהונתו של תא"ל דן גולדפוס. עם סיום תפקידו, גולדפוס יועלה לדרגת האלוף וימונה למפקד התמרון של צה"ל ולמי שיהיה מפקד הגיס הצפוני ברקע המתיחות עם חיזבאללה.

השמדה של למעלה מ-100 קילומטרים של תת-קרקע, איתור של עשרות מתחמי בכירים ומנהרות בהם הוחבאו החטופים. דובר צה"ל
תחילת המלחמה ועד כה הושמדו 110 ק"מ של מנהרות. פעילות אוגדה 98 ברצועת עזה/דובר צה"ל

גולת הכותרת של הישגי חיזבאללה היא יכולתה, לא רק לאתר מנהרות ולמפות אותן, אלא הלכה למעשה להילחם בתוכן נגד מחבלים. אוגדה 98 בפיקודו של גולדפוס הצליחה לבטל את ההנחה לפיה לא נכנסים למערך תת קרקע (תת"ק). מהר מאוד למדו באוגדה את הקישוריות של מערכת המנהרות, ואת השפעתם הרבה על הנעשה למעלה, ולכן לוחמי האוגדה החלו להילחם במנהרות. עם חלוף הזמן, האוגדה למדה את מתווה ההנדסה של חמאס וקצת ההשמדה והלחימה נעשה מהיר ואפקטיבי יותר. מתחילת המלחמה ועד כה הושמדו 110 ק"מ של מנהרות.

לחימה פנים אל פנים בתת"ק היא מועטה ומינורית, באוגדה לא תיכננו להילחם בתת"ק אלא רק לשרוד ולנוע. בתוואי חי, משתדלים להפעיל מטענים ולחסל את האויב לפני שהכוחות נכנסים. ישנו חיבור מהותי בין תשתית עילית לתשתית תחתית, למען השמדה מלאה יש להשמיד גם את התת קרקע וגם את העל קרקע במרחב.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
השמדה של למעלה מ-100 קילומטרים של תת-קרקע, איתור של עשרות מתחמי בכירים ומנהרות בהם הוחבאו החטופים. דובר צה"ל
באוגדה לא תיכננו להילחם בתת"ק אלא רק לשרוד ולנוע. פעילות אוגדה 98 ברצועת עזה/דובר צה"ל

פעולה מבצעית לחילות חטופים דורשת ידע רב, ולכן בצה"ל ממשיכים בלמידה ובשכלול של מאגר המידע בנושא. באוגדה 98 הדגישו כי כל מבצע לשחרור חטופים כרוך בסיכון עצום ללוחמים, ולכן חשוב ליצור תנאים מתאימים ומעטפת הולמת לפני כל יציאה למבצע.

עוד נמסר כי חמשת החטופים שחולצו מחאן יונס נקברו מאחורי שתי דלתות סתרים. ולכן ההגעה אליהם תוך פחות מ-24 נחשבת להישג מבצעי אדיר.

השמדה של למעלה מ-100 קילומטרים של תת-קרקע, איתור של עשרות מתחמי בכירים ומנהרות בהם הוחבאו החטופים. דובר צה"ל
חמשת החטופים שחולצו מחאן יונס נקברו מאחורי שתי דלתות סתרים. פעילות אוגדה 98 ברצועת עזה/דובר צה"ל

הקרב האוגדתי של 98 בחאן יונס היה אפקטיבי יותר מפעולה חטיבתית. הערך המוסף של פעולה אוגדתית היא היכולת להקים פעולות גג מקיפות. בתחילת התמרון נכנסו לחאן יונס תוך ניהול סיכונים, מה שהפך את הפעולה לפחות אפקטיבית ממה שהיא יכולה להיות. בהמשך התמרון צה"ל השיג חופש פעולה והישגים קריטיים להמשך המלחמה.

במהלך השנים הבאות, צה"ל יערוך פשיטות לעבר הרצועה עם ארגז הכלים שהשיג במהלך התמרון ברצועה. הפשיטות יעשו במסגרות משתנות, כשידרש, הלוחמים יכנסו בצק"חים ופעמים אחרות כל האוגדה תילחם יחד. במהלך אותן פשיטות ממוקדות, הלוחמים ידרשו ליצירתיות וכושר קבלת החלטות וזאת כדי למנוע מחמאס להתעצם.

באוגדה 98 הבהירו כי ישנו אתגר של שימור אנשי הקבע, תוך הקלת הנטל על אנשי המילואים. באוגדה ובצה"ל עושים פעולות משמעותיות כדי להשאיר את האנשים והרבה מהם גם נשארים. אנשי המילואים נמצאים בחזית הלחימה, על צה"ל לתגמל אותם בהתאם ולבנות צבא חדש שמתאים לעולם של אחרי 7 באוקטובר.

השמדה של למעלה מ-100 קילומטרים של תת-קרקע, איתור של עשרות מתחמי בכירים ומנהרות בהם הוחבאו החטופים. דובר צה"ל
שנו אתגר של שימור אנשי הקבע, תוך הקלת הנטל על אנשי המילואים. פעילות אוגדה 98 ברצועת עזה/דובר צה"ל

למרות ההישג הגדול ברצועת עזה, באוגדה מודעים לכך שאויב הלבנוני הוא בעל יכולות עוצמה גדולות יותר. על פי ההערכות, במקרה של מערכה עם לבנון, העורף יספוג כמות אש גדולה יותר. הלוחמים יאלצו להיות נועזים אף יותר מאשר בלחימה בעזה, והדרג הפיקודי יאלץ למצוא אסטרטגיות אחרות שמתאימות לתוואי הלבנוני וליכולותיו של האויב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully