וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גוטליב: "לא מגנה פריצה לבסיסי צה"ל"

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 9:55

חברת הכנסת מהליכוד התראיינה ברדיו קול ברמה וסרבה לגנות את העימותים שהתרחשו אתמול בשדה תימן ובבית ליד. "אני בדיוק כמו היועמ"שית שאמרה שאין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר הציבורי", אמרה. על הודעת הגינוי של רה"מ: "אם אתה לא מגבה את הלוחמים - מוטב היה לא לגנות"

אזרחים, ובהם חברי כנסת, פרצו לבסיס שדה תימן בו עצורים מחבלי הנוחבא/יניר יגנה

חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) סרבה הבוקר (שלישי) לגנות את הפריצה לבסיסי צה"ל במסגרת מחאת הימין נגד חקירת חיילי המילואים. זאת, בחשד להתעללות מינית במחבל במתקן הכליאה בשדה תימן.

בריאיון לתוכנית "שמונה אפס אפס" ברדיו קול ברמה אמרה: "אני לא מגנה פריצה לבסיסי צה"ל. אף אחד לא יקבע לנו מה נכון ומה לא בהפגנות. אני בדיוק כמו היועמ"שית גלי בהרב-מיארה שאמרה שאין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר הציבורי".

מאוחר יותר, כשנשאלה על כך שוב, השיבה: "מוטב שלא היה קורה". גוטליב גם ביקרה את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התייחסותו לאירועי אתמול ואמרה: "אם אתה לא מגבה את הלוחמים - מוטב היה לא לגנות".

טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023/ראובן קסטרו
בית ליד : המפגינים פרצו לבניין בית הדין הצבאי. שלומי גבאי, צילום מסך
בית ליד : המפגינים פרצו לבניין בית הדין הצבאי/צילום מסך, שלומי גבאי

אתמול בצהריי היום, המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל במתקן שדה תימן. אזרחים וחברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו למקום, הפגינו בדרישה לשחרר אותם וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס.

מאוחר יותר, פונו המפגינים ועברו להפגין בבסיס מצ"ח בבית ליד, לשם הועברו הלוחמים העצורים. בתוך כך, לחלק מהחשודים הנמצאים במעצר מיוחסות עבירות של מעשה סדום בנסיבות אינוס וחבלה בזדון.

המפגינים פרצו למבנה סמוך לבית הדין הצבאי במקום, ועשרות בני אדם צבאו על שער הקריה המשפטית, כשהם הלמו עליו עם מקלות וצועקים "לשחרר, לשחרר!". בכלא כרזו לכלל הכוחות הנמצאים להגיע לאזור השער, והגיעה גם משטרה כחולה לתגבר. חלק מהמפגינים צעקו לרמטכ"ל "תתפטר, המקום שלך בכלא במקום החיילים".

במהלך ההתפרעות פרצו עימותים אלימים בין חיילים ושוטרים למפגינים במקום. המשטרה הצבאית התיזה גז מדמיע אל עבר חלק מהמפגינים מבעד לשער, וכמה מהם סבלו מצריבות בעיניים. לאחר שהמפגינים הצליחו לפרוץ שער הכניסה לקריה המשפטית, אנשי האבטחה של הבסיס אבטחו את השער עם אזיקי רגליים בכמה נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully