וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למ"מ נשיא בית הדין הרבני הגדול: חתמו על תעודות הגיור שמעוכבות אצליכם

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 9:02

הבחירות לרבניים הראשיים מתעכבות ותקועות, אך מי שמשלם את המחיר אלו המתגיירים שלא יכולים להתחתן בגלל שאין מי שיחתום על תעודות הגיור שלהם. בארגון "עתים" פנו אל מ"מ נשיא בית הדין הרבני הגדול כדי למצוא פתרון: "הם לא יכולים להתחתן ולקבל זכויות אזרחיות"

L:\חדשות\פליירים מוכנים\2024\יוני\25.06.24/מערכת וואלה!

אחת ההשלכות שיש לציבור עקב כך שלא מתקיימות בחירות לרבנים הראשיים, היא העובדה שאין מי שיחתום על תעודות הגיור של מי שהשלים את ההליך. בארגון 'עתים' פנו למ"מ נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב אליעזר אגרא (מקביל לבית המשפט העליון, ב"א), וביקשו ממנו לפתור את הבעיה.

"בהתאם למידע שהועבר אלינו, לאחר סיום כהונת הרבנים הראשיים ביום 1.7.2024 חל עיכוב בחתימת נציג הרב הראשי, דבר שמונע מהמתגיירים לסיים את הדרישות הביורוקרטיות של הליך הגיור, בזמן שאת התנאים ההלכתיים, שכולל גם טבילה ומילה, הם כבר סיימו בהצלחה", נכתב.

הבחירות לרבנות הראשית 'תקועות' הן בשל כך שחברי הכנסת לא מצליחים להסכים על מינוי נשים בעלות מעמד תורני שישובצו בגוף הבוחר את הרבנים, זאת בהתאם לפסיקת בג"ץ מהחודש האחרון. בשל כך ההליך תקוע בבית המשפט העליון וגם אצל הפוליטיקאים.

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
בית הדין הרבני הגדול/רוני כנפו

בארגון 'עתים' הוסיפו: "אין צורך להאריך במילים אודות החשיבות הרבה שיש בסיוע למתגיירים שמבקשים בכנות להצטרף לעם ישראל ואף סיימו הליך ארוך שכלל לימודים מעמיקים, עמידה בפני בית דין שקיבל את בקשתם להתגייר, טבילה ומילה במקרה הצורך. עיכוב זה לא מאפשר למתגיירים לסיים את ההליך. לצד הקושי הרגשי הרב שנגרם למתגיירים, עיכוב זה מונע מהם לקבל את תעודת ההמרה, ובשל כך הם לא יכולים להתחתן ולקבל זכויות אזרחיות כנשואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully