וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית הגישה את עמדתה לבג"ץ: יש לקיים בחירות לרבנות הראשית בהקדם

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 23:57

היום בחצות פוקעת כהונתם של שני הרבנים הראשיים לישראל. בעמדתה, כתבה גלי בהרב מיארה כי עד למועד קיום הבחירות ישמשו בתפקיד ממלאי מקום - וזאת בניגוד לעמדת השר לשירותי דת. גורמים פוליטיים מסרו שסירוב למינוי זמני נוגע לכך שבש"ס לא מצליחים לגבש הסכמה

היועמ"שית בכנס לשכת עו"ד: השוואה בין נתניהו וגלנט לבין סינוואר היא ליקוי מאורות מוסרי/לשכת עורכי הדין

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה היום (ראשון) את עמדתה לבג"ץ בעתירה שעוסקת בקביעת המועד לבחירת רבנים ראשיים לישראל - לפיה, יש לקיים בחירות לרבנות הראשית בהקדם.

היום בחצות פוקעת כהונתם של הרבנים הראשיים: הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. מוקדם יותר היום, דווח בוואלה על מכתבו של השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, ובו ביקש לא למנות ממלאי מקום לרבנים, עתה היועצת כותבת לבג"ץ כי יש למנות ממלאי מקום - זאת בניגוד לעמדת השר.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם/פלאש 90, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלי טורם/פלאש 90

הבחירות לרבנות הראשית היו צריכות להתקיים לפני כשנה אך בשל מחלוקות פוליטיות בתוך הקואליציה שעיקרם הקושי של מפלגת ש"ס להגיע למועמד מוסכם לתפקיד בראשון לציון וגם בעקבות פרוץ מלחמת חרבות ברזל הבחירות נדחו.

גורמים פוליטיים ששוחחו עם וואלה אמרו כי סירובו של שר הדתות מטעם ש"ס למנות ממלאי מקום נוגעת לעובדה כי במפלגה לא מצליחים לגבש הסכמה בנוגע למועמד. עתה, היועצת המשפטית לממשלה קובעת בעמדתה כי יש לקיים את הבחירות בהקדם אך עם זאת היועצת לא ציינה באיזה תאריך.

דיון בנושא יתקיים בבג"ץ ביום שלישי הקרוב. את העתירה הגישו הקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי שערי משפט ומדע באמצעות פרופ' אביעד הכהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully