וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות במחבל: הלוחמים שעוכבו עדיין בחקירה, צה"ל בכוננות גבוהה מחשש להתפרעויות בבסיסים

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 7:27

על רקע החשש מהתפרעויות במתחם בתי הדין הצבאיים, שלושה גדודי חי"ר ושריון שאמורים לתמרן ברצועה הועמדו בכוננות גבוהה לקראת האפשרות לתגבור בסיס בית ליד. עד כה, כל 9 הלוחמים במילואים שעוכבו לחקירה נותרו בידי משטרה צבאית. גורמי צבא בביקורת על המתפרעים

הרמטכ"ל הרצי הלוי ודובר צה"ל דניאל הגרי בבית ליד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שלושה גדודי חי"ר ושריון שאמורים לתמרן בימים הקרובים ברצועת עזה הועמדו בכוננות גבוהה לקראת האפשרות לתגבור בסיס בית ליד, על רקע החשש מהתפרעויות במתחם בתי הדין הצבאיים. עד כה כל 9 הלוחמים במילואים שעוכבו לחקירה נותרו בידי משטרה צבאית להמשך חקירה.

גורמי צבא מתחו ביקורת חריפה על פעולות אזרחים שהפריעו לחיילי צה"ל במשימתם בבסיסים, ומשבשים פעילות של כוחות צה"ל שנערכים למשימות במלחמה. כמו כן, אמרו הגורמים הצבאיים כי ניתן היה להתנהל אחרת בעת המעצר של חיילי המילואים ויש ללמוד מכך.

אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים, 29 ביולי 2024. שלומי גבאי
המפגינים בבסיס בית ליד/שלומי גבאי

הפריצות לבסיס שדה תימן וניסיונות הפריצה לבתי הדין הצבאי הוגדרו בצה"ל כאירועים חמורים. כתוצאה מהאירועים החמורים הוקפצו כמה פלוגות מאיו"ש בשלב הראשון והגיעו כאמור גדודים להגן על בסיס בית ליד ולאבטח את הפעילות המשפטית ולמנוע חדירה פנימה.

המפגינים פרצו לבסיס שדה תימן בדרום הארץ במחאה על מעצר החיילים שנחשדו בהתעללות במחבל נוחבה. לחלק מהחשודים הנמצאים במעצר מיוחסות עבירות של מעשה סדום בנסיבות אינוס וחבלה בזדון. על פי הערכות הגיעו כ-1,200 אזרחים ישראלים ועשרות בודדות מהם הצליחו לחדור פנימה והוצאו החוצה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
לאחר שהמפגינים הצליחו לפרוץ שער הכניסה לקרית המשפטית אנשי האבטחה של הבסיס איבטחו את השער עם אזיקי רגליים בכמה נקודות. שלומי גבאי
לאחר שהמפגינים הצליחו לפרוץ שער הכניסה לקרית המשפטית אנשי האבטחה של הבסיס איבטחו את השער עם אזיקי רגליים בכמה נקודות/שלומי גבאי

בצה"ל גינו את הביקורת על הפרקליטה הצבאית הראשית וטענו כי היא מגנה על חיילי צה"ל ולוחמיו בכך שהיא עושה את עבודתה בכפוף לדין הבינלאומי, כשהרמטכ"ל אמר בפירוש כי הוא מגבה את הפצ"רית.

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בבית ליד כי הוא מגבה את לוחמיו, אך התנהגות המפגינים גובלת באנרכיה. "צה"ל מגבה את הלוחמים שלו בסדיר ובמילואים. הגענו לבית ליד כי כאן נמצאים החיילים שלנו, ובכדי לוודא שלא יקרה דבר חמור עוד יותר. הגעה של מתפרעים וניסיונות פריצה לבסיסים הם התנהגות חמורה בניגוד לחוק, על גבול האנרכיה, פוגעים בצה"ל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully