וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אירועי שדה תימן: צה"ל הפסיק דיוני מלחמה חשובים

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 23:49

בצה"ל קיימו הערכת מצב על רקע ניסיונות הפריצה למתחם בתי הדין הצבאי. כתוצאה מהאירועים הוקפצו פלוגות מאיו"ש להגן על בסיס בית ליד, לאבטח את הפעילות המשפטית ולמנוע חדירה פנימה. כל מי שעוכב לחקירה עדיין מצוי בחקירה, לא שוחררו חיילי מילואים

אלימות בין חיילים למפגינים בבית ליד/27א'

בצה"ל קיימו הערב (שני) הערכת מצב בבית ליד בראשות הרמטכ"ל וראש אכ"א וקצינים בכירים בבית ליד על רקע ניסיונות הפריצה למתחם בתי הדין הצבאי. ראשי הצבא הבהירו כי לא יאפשרו עבירה על החוק ולא יאפשרו את הפרות הסדר בתוך הבסיס. כל מי שעוכב לחקירה עדיין מצוי בחקירה. לא שוחררו חיילי מילואים

הפריצה לבסיס צבאי בזמן מלחמה פוגעת בביטחון המדינה. בעקבות האירועים הללו הופסקו דיונים מבצעים חשובים ביותר, כל זאת בעקבות הפרות סדר.

הפריצות לבסיס שדה תימן וניסיונות הפריצה לבתי הדין הצבאי הוגדרו כאירועים חמורים. כתוצאה מהאירועים החמורים הוקפצו כמה פלוגות מאיו"ש בשלב הראשון והגיעו גדודים להגן על בסיס בית ליד ולאבטח את הפעילות המשפטית ולמנוע חדירה פנימה.

מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024. אבי רוקח
מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024/אבי רוקח

על פי הערכות הגיעו 1,200 אזרחים ישראלים ועשרות בודדות מהם הצליחו לחדור פנימה והוצאו החוצה. המשטרה עודכנה כי היא צריכה להגיע אל שדה תימן. לא ידוע אם הפרקליטה הצבאית הראשית מאובטחת, אך היא לא תגיע לועדת חוץ וביטחון מחר בכנסת מסיבה לא ברורה.

בצה"ל גינו את הביקורת על הפרקליטה הצבאית הראשית וטענו כי היא מגנה על חיילי צה"ל ולוחמיו בכך שהיא עושה את עבודתה בכפוך לדין הבינלאומי, כשהרמטכ"ל אמר בפירוש כי הוא מגבה את הפצ"רית.

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בבית ליד כי הוא מגבה את לוחמיו, אך התנהגות המפגינים גובלת באנרכיה. "צה"ל מגבה את הלוחמים שלו בסדיר ובמילואים. הגענו לבית ליד כי כאן נמצאים החיילים שלנו, ובכדי לוודא שלא יקרה דבר חמור עוד יותר. הגעה של מתפרעים וניסיונות פריצה לבסיסים הם התנהגות חמורה בניגוד לחוק, על גבול האנרכיה, פוגעים בצה"ל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים, 29 ביולי 2024. שלומי גבאי
אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים, 29 ביולי 2024/שלומי גבאי

המפגינים פרצו לבסיס שדה תימן בדרום הארץ - במחאה על מעצר החיילים שנחשדו בהתעללות במחבל נוחבה. לחלק מהחשודים הנמצאים במעצר מיוחסות עבירות של מעשה סדום בנסיבות אינוס וחבלה בזדון. הרמטכ"ל הרצי הלוי ודובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הגיעו למקום, והאחרון משוחח עם המוחים במקום.

דובר צה"ל הוציאו הודעה רשמית מטעמם בה מובאים דברי הרמטכ"ל לתקרית, בה גינה את התנהלות המפגינים. "אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק", מסר. "הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה. אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס".

"אני נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בחקירת כל אירוע המובא לידיעתן", מסר הלוי. "זוהי חובתן, ללא קשר לדרגה או תפקיד. דווקא חקירות אלו הן שמגנות על חיילינו בארץ ובעולם ושומרות על ערכי צה"ל. החקירות האלה מתבצעות תוך שמירה על כבוד חיילינו שאנו מפקדיהם".

הרמטכ"ל הרצי הלוי ודובר צה"ל דניאל הגרי בבית ליד. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרמטכ"ל הרצי הלוי ודובר צה"ל דניאל הגרי בבית ליד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מי אתם כוח 100?

לצורכי הפעלת מתקן העצורים בשדה תימן הוחלט על הקמת כוח התערבות למקרי קיצון, המקבילה של יחידת "מצדה" בשירות בתי הסוהר. היחידה אחראית בין היתר על התפרעות עצורים, תקיפת אנשי סגל וניסיונות בריחה, ושם הכוח הוגדר כ"כוח 100". מדובר ביחידה שנסגרה בעבר ונפתחה מחדש באמצעות לוחמים מילואים שהועברו לפי הקצאה של אגף המבצעים במטה הכללי בצה"ל. בעקבות האירועים, החלה בדיקה על התנהלות היחידה, הכשרת הכוח והנהלים, ללא קשר לחקירה שנפתחה במצ"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully