וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר וסרלאוף: "לח"כים שנכנסו לשדה תימן יש חסינות, מותר להם"

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 17:32

השר מטעם עוצמה יהודית גינה את הפריצה הבלתי חוקית למתקן שבו מוחזקים מחבלי הנוחבה: "רעולי פנים עושים פשיטה בבסיס? זה מה שהאויב צריך לראות?". עם זאת, בראיון ל-103 תקף גם את אנשי הפרקליטות, שהמחאה כוונה נגד החקירה שבה פתח: "חיילים יפחדו לפעול, זה מדרון חלקלק"

מעצר החיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן/יניר יגנה

השר יצחק וסרלאוף ממפלגת עוצמה יהודית התראיין היום (שני) ל-103FM והתייחס לאירוע בו פרצו המונים וחברי כנסת לבסיס שדה תימן, במחאה על עצירתם של חיילי מילואים, החשודים בהתעללות מינית במחבל נוחבה.

השר פתח את דבריו אמר כי "הייתי שם כמה דקות. לא התפרצתי לשום מתקן, עמדתי שם. יש שם אזרחים כועסים מאוד", אמר אם כי הדגיש: "אני לא יכול להצדיק משהו שהוא נגד החוק. כשהייתי שם, אחד מהמפגינים טלטל את השער וביקשתי ממנו להפסיק. בעיני זה לא מסייע להעביר את המסר".

עוד הדגיש כי "אני לא יכול לגבות התפרצות לא חוקית. אני שר במדינת ישראל. אני תומך ומגבה את החיליים שלנו גם כשזה נוח לי וגם כשיש מפגינים שרוצים לעבור על החוק".

בהמשך השיחה אמר כי "לחברי כנסת יש חסינות. מותר להם להיכנס. אני לא יכול להגיב על דברים שלא ראיתי. פגשתי שם את אלמוג כהן והשר עמיחי אליהו, הם היו לידי. בסוף - התפקיד שלי הוא לתת את הגב ללוחמים שלנו שמבצעים את תפקידם, שלא יחששו לבצע אותם בגלל המאורעות שראינו".

הנושא שהפריע יותר מכל לשר, היה אופן ביצוע המעצר: "יש דרך לעשות את הדבר הזה. אי אפשר לעשות פשיטה על בסיס עם רעולי פנים. למה אזרח בישראל צריך לצפות בסרטונים הללו, ובוודאי שהאויבים שלנו לא".

מעצר החיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן/יניר יגנה
יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הנגב והגליל 6. ראובן קסטרו
"יש דרך לעשות את הדבר הזה. אי אפשר לעשות פשיטה על בסיס עם רעולי פנים". וסרלאוף/ראובן קסטרו

"זה עצם העניין. זו הרטוריקה", הדגיש שר הנגב והגליל ופירט: "יש דברים שצריך לבדוק? תבדקו. יש ציבור שמתסכל ויש משמעות מאוד גדולה לרטוריקה. הדרך היתה מקולקלת. היא לא היתה ראויה".

"חיילים יפחדו לעשות את מה שמוטל עליהם מחשש שיחקרו אותם". וסרלאוף הביע דאגה כיצד האירוע ייתפס בעיניי הלוחמים: "מה המסר שאנחנו מעבירים ללוחמים שלנו? יש דרך לעשות את הדברים, לא בעיתוי הנוכחי ולא בצורה הנוכחית. זה מתחיל כשחוקרים לוחמים שהגיעו ב-7.10 להילחם במחבלי נוח'בה, וזה נמשך בהתעמרות בחיילים שלנו. וגם אם יש דברים בגו, יש דרך לעשות את זה. על מה הזעם יצא? כשאתה רואה את הסרטונים האלה, אתה מתפחלץ. מדובר על לוחמים בתוך מערכה צבאית מורכבת ונרחבת, לא ככה".

"המדרון החלקלק הוא של הצד השני, חיילים יפחדו לעשות את מה שמוטל עליהם מחשש שיחקרו אותם: 'האם היו אמצעי כוונה ויכולת למחבל כשהפעלת את הנשק שלך?'. המדרון החלקלק הוא שהם יחששו לבצע את התפקיד שלהם כי אחר כך יתחילו לבדוק אותם בפינצטה. וזה מדרון חלקלק מאוד ברור", הדגיש וסרלאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully