וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בדיקות ראשוניות של הכלור בפארק המים חוף גיא בכנרת - נמצאו תקינות

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 20:03

משרד הבריאות ממשיך לחפש את המקור לתחלואה ב"אמבה אוכלת מוח". בשבוע שעבר הוחלט לסגור את הפארק כמשנה זהירות לאחר שנמצא קשר בין ילד שאובחן ומצבו קשה, וגבר שמת לפני חודש. משרד הבריאות: "בכל המקומות בעלי סיכון החשיפה נעשו בדיקות שנמצאו תקינות"

בווידאו: ראש אגף התזונה במשרד הבריאות: חמאס נתן לחטופים כדורי הרגעה/ערוץ הכנסת

בדיקות המים שביצע משרד הבריאות בפארק המים חוף גיא בכנרת נמצאו תקינות עם רמת כלור תקינה, כך נודע היום (ראשון) לוואלה. המשרד ממשיך לחפש את המקור האפשרי לתחלואה ב"אמבה אוכלת המוח".

כזכור, משרד הבריאות הודיע ביום רביעי האחרון על סגירת פארק המים "חוף גיא" בכנרת. זאת, כצעד "זהירות" לאחר שבחקירה אפידמיולוגית נמצא כי יש קשר בין רואי בן ה-10 שאובחן כחולה ב"אמבה אוכלת מוח" ועדיין נמצא במצב קשה במרכז הרפואי זיו בצפת, והגבר בן ה-26 שמת לפני חודש לאחר שחלה באמבה, שניהם ביקרו בפארק.

דגימות מים של הפארק נשלחו לאבחון, כשבמקביל ביקש משרד הבריאות מכל אדם שביקר בפארק המים וחווה תסמין חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות להגיע לבדיקה רפואית בבית החולים. בסוף השבוע הגיעו כ-250 אנשים, ילדים ומבוגרים ששהו בפארק, אך לאחר בדיקה נשלל החשד כי הם נדבקו במחלה הנדירה.

פארק המים חוף גיא, טבריה. 24 ביולי 2024. אושרי וייצמן/חדשות טבריה והסביבה, אתר רשמי
פארק המים חוף גיא, טבריה. 24 ביולי 2024/אתר רשמי, אושרי וייצמן/חדשות טבריה והסביבה

בעקבות הפניות הרבות לבתי החולים מסר משרד הבריאות שהאמבה משגשגת במים מתוקים, העומדים בטמפ' גבוהה של 35 מעלות או יותר, תנאים שעלולים להביא גם לצמיחה של גורמי תחלואה אחרים. כדי לנקוט אמצעי זהירות מונעת יש להוסיף למים כלור. הנחיות מפורטות לבנייה ולאחזקה נכונה של מתקנים להתזת מים היוצרים רסס כמו מגדלי קירור, מערכות ערפול, מזרקות רחצה ונוי, מפלי נוי, בריכות זרמים, מקלחות ומתקני רחצה ושעשוע ניתן למצוא באתר משרד הבריאות.

ממשרד הבריאות נמסר בנושא כי "בחקירה אפידמיולוגית נמצא שהחולה הראשון שהה במספר מקומות עם סיכון חשיפה אפשרי, ביניהם גם פארק המים חוף גיא. בכל המקומות בעלי סיכון החשיפה האפשרית נעשו בדיקות שנמצאו תקינות. משכך לא הייתה הצדקה לסגור את המקום, כפי שלא הייתה הצדקה לסגור מקומות אחרים בהם הוא ביקר".

עוד נמסר מהמשרד: "לאחר חקירה אפדימיולגית של בן ה 10 התברר כי המקום היחיד שמקשר בין שני המקרים בעת הזו הוא פארק המים בחוף גיא. למרות שבבדיקות הנוספות שנערכו בבריכות היתה רמת כלור תקינה שוב, מחשש שייתכן מקור אחר (ולא הבריכות) למים עומדים באתר, ומתוך עיקרון הזהירות המונעת, וזאת על אף שגם בבדיקות הנוספות שנעשו במקומות אחרים מהבריכות עדיין לא נמצאה נוכחות של האמבה, הנחה משרד הבריאות לסגור את האתר. המשרד, בשיתוף גורמים מומחים מהארץ ומהעולם, ממשיך לחפש את המקור האפשרי לתחלואה".

  • עוד באותו נושא:
  • אמבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully