וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

250 אנשים פנו לבתי החולים כי חששו שנדבקו באמבה; משרד הבריאות: "אין מקרה מאומת חדש"

עודכן לאחרונה: 26.7.2024 / 17:34

לדברי משרד הבריאות, למרות המספר הרב של הפניות, עד כה נשללו מקרים נוספים של המחלה. לדברי המשרד, האמבה משגשגת במים מתוקים בטמפרטורה של 35 מעלות ומעלה, תנאים שבהם עלולים להיווצר גם סיכונים נוספים. המשרד המליץ על הוספה של כלור למים במתקנים

הכנרת מזנקת: עלייה של עשרות סנטימטרים בשבועיים/דוד איגנברג, איגוד ערים כנרת

משרד הבריאות מסר היום (שישי) שעד כה פנו כ-250 איש לבתי החולים בעקבות החשש להידבקות באמבה אוכלת המוח. עם זאת נמסר מהמשרד שבבדיקות שהתקבלו עד כה, נשללו מקרים נוספים. האמבה naegleria Fowleri היא מחלה נדירה ששיעור התמותה ממנה גבוה, ונמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. בבית החולים זיו בצפת עדכנו אתמול שמצבו של הילד בן ה- 10 אשר נדבק במחלת האמבה הנדירה, ממשיך להיות קשה, והוא מורדם ומונשם.

אמבה אוכלת מוח מסוג N. fowleri  Naegleria fowleri שחיה במים מתוקים. ShutterStock
אמבה אוכלת מוח מסוג N. fowleri Naegleria fowleri שחיה במים מתוקים/ShutterStock

בעקבות הפניות הרבות לבתי החולים מסר משרד הבריאות שהאמבה משגשגת במים מתוקים, העומדים בטמפ' גבוהה של 35 מעלות או יותר, תנאים שעלולים להביא גם לצמיחה של גורמי תחלואה אחרים. כדי לנקוט אמצעי זהירות מונעת יש להוסיף למים כלור. הנחיות מפורטות לבנייה ולאחזקה נכונה של מתקנים להתזת מים היוצרים רסס כמו מגדלי קירור, מערכות ערפול, מזרקות רחצה ונוי, מפלי נוי, בריכות זרמים, מקלחות ומתקני רחצה ושעשוע ניתן למצוא באתר משרד הבריאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אמבולנס בכניסה למיון בית חולים זיו , צפת. דוד כהן, פלאש 90
בית החולים זיו בצפת/פלאש 90, דוד כהן

אושרית (שם בדוי) ששהתה עם משפחתה בחוף גיא בשבת האחרונה סיפרה שהם מודאגים מאוד מהדיווחים לגבי האמבה. "אני אמא לשלושה ילדים. בילינו ביחד בפארק. נהנינו מאוד ואתמול ראינו את החדשות ואת הדאגה מהאמבה. ברוך ה' אין לילדים שלי שום דבר, אבל זה מדאיג אותנו מאוד. גם החברים שבילו איתנו מודאגים".

דינה (שם בדוי) שגרה בצפון הארץ אמרה בנושא כי "אני מאוד מבולבלת מכל הנושא. אני לא מבינה איך אמבה הגיעה לבריכה. יש את הכלור וכל החומרים שאמורים להרוג את כל החיידקים. זה הבילוי המשפחתי שלנו אנחנו כמעט כל יום שם ועכשיו הבילוי שלנו נסגר. אנחנו מקווים שהכל יהיה יותר טוב ושהילד שמאושפז כעת בבית החולים בצפת, יבריא וישתחרר בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully