וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מחה בפני הבית הלבן על הסנקציות האמריקניות נגד מתנחלים

עודכן לאחרונה: 26.7.2024 / 8:02

בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו שנתניהו ניהל שיחה קשה עם יועצו לביטחון לאומי של הנשיא ביידן ג'ייק סאליבן. האחרון דחה את הביקורת ואמר שארה"ב תמשיך להטיל סנקציות על מתנחלים שמעורבים בהתקפות על פלסטינים

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע מחאה ביום חמישי בפני היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן על הסנקציות שממשל ביידן מטיל בחודשים האחרונים על מתנחלים ישראלים המעורבים באלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית הכבושה, כך אמרו שני בכירים ישראלים ואמריקנים.

למה זה חשוב:

  • לובי ההתנחלויות, ובמיוחד שותפיו הקואליציוניים של נתניהו מהימין הקיצוני, מודאגים מאוד מהסנקציות האמריקניות המתרחבות ומכך שמדינות מערביות רבות הולכות אחרי ארה"ב ומטילות סנקציות משלהן על מתנחלים.
  • במפלגת הציונות הדתית ובמפלגת עוצמה יהודית וכן במועצת יש"ע לחצו על נתניהו להתעמת עם ממשל ביידן בנושא זה ולדרוש שהסנקציות ייפסקו.
ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה הביע מחאה בפני היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן. נתניהו וסאליבן/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

במוקד החדשות:

  • ביום שבת דווח בוואלה כי המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן קיימה פגישה בשבוע שעבר כדי לדון בהגברת הסנקציות נגד מתנחלים ישראלים וגופים בהתנחלויות המעורבים באלימות נגד אזרחים פלסטינים בגדה המערבית.
  • אחד הצעדים האפשריים שנדונו היה הטלת סנקציות נגד השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.
בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
סנקציות אמריקניות נגד שרים בממשלה? איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ׳/ראובן קסטרו

התמונה הגדולה:

  • ממשל ביידן מתוסכל מאוד מכך שממשלת ישראל נוקטת במדיניות של הרחבת ההתנחלויות והחלשת הרשות הפלסטינית, ושכמה משרי הממשלה קשורים בגלוי לקבוצות מתנחלים קיצוניות ונותנים להן גיבוי.
  • הסנקציות נגד מתנחלים וגופים בהתנחלויות הישראליות הן הכלי העיקרי שבו משתמש ממשל ביידן כדי לנסות ולשנות את המדיניות הישראלית.
מפגינים חוסמים את נמל אשדוד ביוזמת  כדי למנוע ממשאיות הסיוע ההומינטרי לצאת לכיוון רצועת עזה. 1 בפברואר 2024. אבי רוקח
מתנחלים חוסמים את משאיות הסיוע לעזה/אבי רוקח

מאחורי הקלעים:

  • בשולי פגישותיו עם הנשיא ביידן בבית הלבן ביום חמישי ניהל נתניהו שיחה קשה עם סאליבן על הסנקציות האמריקניות נגד מתנחלים, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.
  • בכיר ישראלי אמר שנתניהו מחה בתוקף על הסנקציות, הדגיש שהן יוצרות את התוצאה ההפוכה מזו שארה"ב רוצה והביע דאגה מהאפשרות של סנקציות אמריקאיות נגד השרים בן גביר וסמוטריץ'.
  • נתניהו גם העלה את הנושא עם סגנית הנשיא קמלה האריס, אמר הבכיר הישראלי.
  • הבכיר הישראלי טען כי סאליבן אמר לנתניהו שארה"ב לא מתכננת להטיל סנקציות על בן גביר וסמוטריץ'. בכיר אמריקני הכחיש שסאליבן אמר זאת לנתניהו.
  • סאליבן אמר לנתניהו שהוא לא מסכים איתו לגבי הסנקציות נגד המתנחלים, והדגיש כי מדיניות ממשל ביידן בנושא זה תימשך, כך אמרו בכירים אמריקנים וישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully